actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th March 2017, 17:07
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Fillon in staat van beschuldiging gesteld

De Franse presidentskandidaat François Fillon is in staat van beschuldiging gesteld voor verduistering van overheidsgeld. Dat heeft de aanklager in Frankrijk bevestigd.

Op een persconferentie had Fillon begin maart al aangekondigd dat zowel hij als zijn vrouw voor de onderzoeksrechters moesten verschijnen ‘met het oog op een aanklacht’. Hij wordt ervan verdacht dat hij familieleden heeft betaald met belastinggeld voor fictief werk.

Dat hij in staat van beschuldiging is gesteld, betekent nog niet dat Fillon voor de rechtbank zal moeten verschijnen. Het is ook niet uitgesloten.

Fillon was de voorbije weken al teruggekomen op zijn ‘belofte’ van 26 januari. Toen zei hij dat hij zich zou terugtrekken als kandidaat als hij in beschuldiging gesteld zou worden

In een speech begin maart noemde hij het gerechtelijk onderzoek een ‘politieke moord’ op zichzelf en de presidentsverkiezingen. ‘Ik zal niet toegeven, ik zal me niet overgeven, ik zal me niet terugtrekken, ik ga door tot het einde’, zei hij toen.

Door het schandaal ligt Fillons partij in de touwen. Ook steeds meer campagnemedewerkers van François Fillon hielden het de voorbije weken voor bekeken. Toch blijft de partijtop hem steunen. Gewezen premier Alain Juppé bevestigde onlangs nog zijn steun voor Fillon.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170314_02779432

Mening: Ik begrijp niet dat een presidentskandidaat die binnenkort misschien een land gaat leiden tot zoiets beschuldigd wordt, niemand is uiteraard perfect maar als je als mogelijke nieuwe president zelf de wet niet naleeft, wie ben je dan om andere mensen van je eigen land te straffen voor het niet naleven van de wet. Hij staat ook in beschuldiging maar het is niet zeker dat hij voor de rechtbank moet verschijnen, wat ik ook persoonlijk ook niet terecht vindt.
Hij stelde het volk gerust doordat hij zich zou terugtrekken wanneer hij in beschuldiging zou gesteld worden. Nu dat het zover is, gaat hij toch door tot het einde. Hij heeft een belofte gedaan en komt die niet na. Is dit dan gewoon om zichzelf te redden en het volk te laten geloven dat hij toch goed bezig is?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.