actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2011, 11:36
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
1.500 chauffeurs krijgen boete wegens niet afsluiten auto

Bijna 1.500 automobilisten kregen vorig jaar een geldboete omdat ze hun wagen niet slotvast achterlieten. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh opvroeg bij staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe, meldt Het Nieuwsblad op Zondag.
Uit de cijfers blijkt overigens dat het aantal van deze boetes jaar na jaar toeneemt. "In 2005 ging het om iets meer dan 400 boetes, in 2010 gingen al bijna 1.500 automobilisten op de bon omdat ze hun wagen niet afsloten", aldus Van den Bergh.

Het Kamerlid pleit ervoor om het wetsartikel uit de wegcode te halen. "We moeten mensen er uiteraard toe aanzetten dat ze hun auto slotvast achterlaten. Maar daar ook boetes aan koppelen, vind ik een brug te ver. Dit gaat eerder om vergeetachtigheid dan om slechte wil."

De politie vindt echter dat op die manier een fout signaal wordt gegeven. "Mensen moeten beseffen dat ze hun wagen moeten afsluiten. Anders kunnen we het aantal auto-inbraken niet naar beneden halen", beklemtoont de Gentse politiewoordvoerder Manuel Mugica Gonzalez. (belga/gb)

eigen mening: Ik vind dit echt belachelijk om boetes uit te delen aan mensen die hun auto niet slotvast achterlaten. Wanneer hun auto gestolen word zullen ze de volgende keer hun auto wel automatisch op slot doen. Moeten we nu echt voor alles boetes gaan uitschrijven? Moeten we dan ook boetes uitdelen aan mensen die hun huis vergeten op slot te doen? Dat mensen hun auto niet afsluiten heeft gewoon te maken met de gehaasdheid of vergeetachtigheid. Mensen gaan hun auto toch niet met opzet niet op slot doen? Ze moeten eens stoppen met voor alles nutteloze boetes uit te schrijven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2011, 17:50
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Ik ben het zeker eens met Charlotte wanneer ze zegt dat boetes uitschrijven toch wel een stap te ver is.
Het is zeker goed dat de politie nadenkt over manieren om het aantal autodiefstallen te doen dalen maar boetes uitschrijven lijkt me niet meteen de beste manier.
Mensen moeten er inderdaad op gewezen worden dat het enorm belangrijk is dat ze hun auto goed vergrendelen want anders is er helemaal niets wat dieven nog kan tegenhouden. Je auto is een keertje niet op slot doen, kan echter iedereen overkomen en moet je daar dan een boete voor krijgen? Dat lijkt me toch geen goede aanpak.
Aan elk fietsenrek hangt nu een bord met opschrift 'Fiets goed op slot?' en misschien is het geen slecht idee om nu op elke parking ook zo'n bord te plaatsen met de opschrift 'auto goed op slot?'.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.