actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2010, 14:19
JoBo JoBo is offline
Jolien.Bogaerts
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 18
Cocaïne in bloed van dronken tienermeisjes

De twee meisjes van 12 en 15 jaar die vorig weekend bewusteloos gevonden werden in een Leuvens café, hadden sporen van cocaïne in hun bloed. Dat is gebleken uit het toxologisch onderzoek.

Het onderzoek heeft ook bevestigd dat de twee meisjes te veel alcohol gedronken hadden. De oudste van de twee had zelfs 'heel veel' alcohol in het bloed. Wellicht verloren ze het bewustzijn door de combinatie van alcohol en cocaïne.

Het onderzoek is nog steeds aan de gang. Er zal nagegaan worden hoe de meisjes aan de drugs geraakt zijn en of er mogelijk kwaad opzet in het spel was. Bovendien wordt onderzocht hoe en waar de minderjarigen de alcohol gekregen hebben. (ka)
04/12/10 12u45
www.hln.be

Mijn mening:
Ik vindt zo'n nieuws echt schandalig. Ik snap niet dat ouders niet weten waar hun dochters zitten, zeker als ze zo jong zijn. Als ze liegen over waar ze zitten kunnen hun ouders er niet veel aan doen maar toch vindt ik dit onverantwoord. Ook het feit dat ze aan drugs kunnen geraken snap ik niet. Als 12 jarig meisje drugs in handen krijgen, dan moet ze toch echt wel op het slechte spoor zitten. Ik hoop dat de ouders hun kinderen nu niet gaan verwaarlozen maar ze juist meer in het oog gaan houden. Ik begrijp ook niet dat niemand ingrijpt als ze een 12 jarige en een 15 jarige 's nachts dronken alleen zien rondlopen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2010, 18:21
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Citaat:
Orgineel gepost door JoBo
Mijn mening:
Ik vindt zo'n nieuws echt schandalig. Ik snap niet dat ouders niet weten waar hun dochters zitten, zeker als ze zo jong zijn. Als ze liegen over waar ze zitten kunnen hun ouders er niet veel aan doen maar toch vindt ik dit onverantwoord. Ook het feit dat ze aan drugs kunnen geraken, snap ik niet. Als 12-jarig meisje drugs in handen krijgen, dan moet ze toch echt wel op het slechte spoor zitten. Ik hoop dat de ouders hun kinderen nu niet gaan verwaarlozen, maar ze juist meer in het oog gaan houden. Ik begrijp ook niet dat niemand ingrijpt als ze een 12-jarige en een 15-jarige 's nachts dronken alleen zien rondlopen.

(spelling even nakijken)

Ik denk dat dit een eye-opener is voor velen. Ik zeg niet dat dit bij IEDERE jongere zo is, maar het is wel zo dat dergelijke situaties niet meer 'zelden voorkomend' zijn in deze samenleving. Mogelijk weten hun ouders wel waar de meisjes zaten. Het is immers niet zo dat je voortaan naar grote steden moet rijden om aan drugs te geraken. Ook op plaatselijke 'tentfuiven' geraak je er al te gemakkelijk aan. Het feit dat niemand iets ondernam om de meisjes te helpen, reflecteert ook maar eens des te meer onze hedendaagse instelling van 'je m'en fous'. Die enkelingen die het dan wel iets kan schelen, durven mogelijk niet handelen uit angst aanzien te worden als pedofiel... Want een volwassen man die 2 dronken jonge meisjes meeneemt, dat wekt toch argwaan?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.