actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2010, 20:09
Britt.Snels Britt.Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 19
Opvangcentra voor daklozen in Brusselse volledig vol

Opvangcentra voor daklozen in Brusselse volledig vol
Alle opvangcentra voor daklozen in het Brussels Gewest zitten stampvol. Door de vriestemperaturen kloppen steeds meer arme mensen aan voor hulp. Sinds woensdag is dat aantal verdubbeld.

De 150 plaatsen in een gebouw aan de Anderlechtse Poort, waar dakloze vrouwen en families kunnen overnachten, waren vannacht allemaal bezet. Ook een postgebouw in de Veldstraat in Etterbeek, dat enkele dagen geleden vrij werd gemaakt voor opvang, zat al overvol.

Samu social, de officiële opvangdienst van het Brussels Gewest, weerlegt het feit dat er geen plaats meer is. Zo zou er in de Veldstraat 100 tot 150 extra plaatsen extra gecreëerd kunnen worden. Daarvoor moet er uiteraard personeel en materiaal bijkomen.

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...lledig-vol.aspx

Eigen mening:
Dit was weer eens te verwachten. Het leek een heel goed concept, maar nu zit alles al weer vol of is er personeel/materiaal te kort. Het is natuurlijk wel erg voor de mensen die nergens anders terecht kunnen. Want zij zullen een andere oplossing moeten vinden of in de verschrikkelijke koude buiten slapen. En dit laatste is volgens mij niet te overleven. Jammer dat een goed concept nooit helemaal naar behoren werkt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2010, 12:35
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Neerpelt
Posts: 96
Ik vind het erg dat er zoveel mensen op straat moeten leven met deze koude. Zeker wanneer er wel opvangplaatsen beschikbaar zijn maar er geen personeel en materiaal voor is. Als we nu allemaal eens ons steentje zouden bijdragen? Er zijn veel mensen die nog een oude matras of een deken op zolder hebben liggen dat ze toch niet meer gebruiken, dit materiaal zou al welkom zijn. Daarbij kan misschien nog materiaal komen van bedrijven die overschotten hebben. Zo zag ik bijvoorbeeld dat een bedrijf met piepschuim dat van de overschot platen maakt zo groot dat er een mens op kan slapen. Het is natuurlijk niet alle comfort van de wereld maar ik denk dat er veel mensen bij zouden zijn als ze dit al zouden hebben in combinatie met warmte. Als iedereen zijn steentje bij zou dragen, zou er zeker een hoop materiaal bijeengeraapt kunnen worden. Het is nu ook niet dat die mensen een 3-sterrenverblijf verwachten. En op vlak van personeel zou denk ik ook wel een oplossing te vinden zijn. Er zijn zoveel werklozen. Diegene die fysiek kunnen, zouden opgeroepen kunnen worden en dan zou er een beurtrol gemaakt kunnen worden. Natuurlijk gaat niet iedereen dit even leuk vinden, maar met zoveelste meer ze zijn, zoveelste minder ze moeten gaan. En met de verkiezingen en dergelijke worden toch ook vrijwilligers opgeroepen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.