actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2011, 08:53
Joren.Paulussen Joren.Paulussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lille
Posts: 30
Strengere controles na rellen Seefhoek

Strengere controles na rellen Seefhoek

De stad Antwerpen zal de komende dagen hard optreden in de Seefhoek om verdere onlusten tussen Turken en Koerden te vermijden. De maatregel komt er nadat zaterdag zware rellen waren uitgebroken tussen beide bevolkingsgroepen. Volgens de Turken komt de reactie van de stad rijkelijk te laat.
In de omgeving van de Van Kerckhovenstraat in Antwerpen was zondagavond een sterke politiemacht aanwezig om nieuwe rellen tussen Turken en PKKsympathisanten te vermijden.

Ook de volgende dagen zal er verder onafgebroken gepatrouilleerd worden en zijn er controles op identiteit en wapenbezit in de hele Seefhoek.

De maatregel komt er na de rellen in de nacht van zaterdag op zondag tussen Turken en vermeende sympathisanten van de Koerdische PKK. Bij die rellen vielen vijf lichtgewonden door messteken en slagen. Ook een politieagent raakte daarbij lichtgewond.

"Laks"

Ondertussen groeit de kritiek op het Antwerpse stadsbestuur. Die is volgens oppositiepartijen Groen! en Vlaams Belang "laks". Opvallend: ook de Turkse gemeenschap is kritisch en zegt reeds in oktober gewaarschuwd te hebben voor de toenemende spanningen tussen de Turkse gemeenschap en PKK-sympathisanten in deze buurt.

Burgemeester Patrick Janssens (sp.a) heeft begrip voor de kritiek van de Turkse gemeenschap en noemt de rellen van zaterdagnacht "ontoelaatbaar". "Het importeren van een buitenlands conflict naar onze wijken kan niet."

PVdP, JVdP
Bron: Bron

Mijn mening
Er komt nu enorm veel kritiek op de stad Antwerpen, maar wat moet die er aan doen? 365 dagen per jaar extra manschappen inzetten om de Turkse gemeenschap in bedwang te houden? Er is geen juiste oplossing voor dit probleem want er is geen regelgeving. Niet verwonderlijk natuurlijk, wij kunnen ons niet inbeelden dat er aan de grens tussen Vlaanderen en Wallonië op elk moment een enorme rel kan ontstaan tussen de anderstalige gemeenschappen. En die zouden hun geschillen dan nog in hun eigen land uitvechten. Dat er veel immigranten zijn is één ding, dat ze dan ook nog al hun vaderlandse problemen moeten meebrengen vind ik toch een brug te ver.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2011, 16:43
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Ik vind het raar dat ze dit niet zagen aankomen. Zelfs bij een verloren voetbalmatch van hun vaderland zijn er in Antwerpen al rellen. Als er voor dit begrijp ik dan nog een beetje. Er is gewoonweg te weinig politie voorzien voor deze regio. En ze moeten veel strenger optreden, niet de avond zelf oppakken en de volgende dag alweer vrijlaten. Het probleem stelt zich niet alleen voor in Antwerpen, maar in heel België. De fout is begonnen door ze bij hun aankomst hier allemaal bij elkaar te laten wonen, zij moesten hun niet aanpassen omdat iedereen in hun buurt dezelfde taal sprak en dezelfde gewoontes had. Toch logisch dat ze hun dan niet aanpassen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th November 2011, 20:35
Indy.Van.Noten Indy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 35
Persoonlijk ga ik vrij goed akkoord met de onderstaande meningen. Dat er veel immigranten zijn in ons land vind ik nog oké, maar ik vind dat ze extra hard moeten aangepakt worden bij dergelijke feiten. Zij hebben ervoor gekozen in België te komen wonen, niet wij. Dat ze zich nog verbonden voelen met hun thuisland kan ik begrijpen, maar daarvoor hier rellen veroorzaken gaat te ver.

Ik vind dat de stad Antwerpen gewoon strenger moet optreden: als zij één keer betrokken zijn bij rellen i.v.m. het thuisland de betrokkenen een waarschuwing moeten krijgen. Na een tweede keer vind ik persoonlijk dat men al een proces moet beginnen met eventuele uitzetting uit het land mogelijk.

Wij in België zijn veel te laks voor de immigranten: als je in de stad van Antwerpen loopt hoor je nog amper Nederlands en 's avonds kom ik er al zeker niet alleen op straat. Niet dat ik racist ben, helemaal niet. Ik weet ook wel dat er velen zijn die zich inburgeren en hier met goede bedoelingen heenkomen.
Maar er zijn er ook die niet zo zijn, en hier tegen moet men veel strenger zijn! Als je in ons land wil komen wonen moet je je aanpassen aan onze taal –dat ze hun eigen Godsdienst willen houden, daar heb ik alle respect voor: dit is een geloofsovertuiging dat niet zomaar te veranderen is- , en als je rellen wil veroorzaken voor problemen in je thuisland ga je daar maar heen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.