actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2009, 21:49
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Dettol tegen Mexicaanse griep

di 20-10-09
bron : gva.be ; binnenland

Dettol tegen Mexicaanse griep

"Dettol", het is een product uit groodmoeders tijd. Maar het antibacteriële middel zit terug in de lift. De verkoop van het antibacteriële middel Dettol is de voorbije maanden enorm gestegen. Niet alleen van het klassieke schoonheidsmiddel, maar de apothekers verkochten ook 4 keer meer vochtige doekjes en zeep. Uit angst voor de Mexicaanse griep willen veel mensen hun huis zo proper mogelijk houden. Maar te proper is ook niet goed voor het afweersysteem. 'Kind & gezin" raden crèches zelfs af om detol te gebruiken.

eigen mening :
Door o.a. de uitbraak van de Mexicaanse griep is de verkoop van “Dettol” heel hard gestegen. De mensen gebruiken dettol veel te veel. Het gevaar is dat je ALLES begint te ontsmetten met dettol, gaande van de vloer tot het gebruik in bad.
Té proper zijn is dus ook niet goed. Want dan ga je je afweersysteem beïnvloeden waardoor het verzwakt. Zo wordt je dus sneller ziek. En ik denk dat dit juist niet de bedoeling is hé?!

Laatst aangepast door Véronique.Segers : 20th October 2009 om 21:55.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2009, 23:36
Sanne.Goovaerts Sanne.Goovaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Geel
Posts: 69
Mexicaanse griep

Toen ik aan het surfen was op het internet vond ik tot mijn grote verbazing deze site: http://www.drogisterij.nl/catalog/i...=2e5b4b9ebc40b0
Eerst dacht ik dat het om een grap ging, maar toen ik nog van dit soort sites ontdekte besefte ik dat dit pure realiteit is. Ik begin al stilaan te denken dat de makers van mondmaskers, Dettol-producten,… samen aan tafel gezeten hebben en op een bepaald moment zeiden: ‘Mannen, de verkoop van onze producten is gedaald door de crisis. Daarom heb ik een geweldig plan ontwikkeld waardoor onze inkomsten fors zullen stijgen, namelijk: de Mexicaanse griep!’

Mij hebben ze ook altijd verteld dat het teveel gebruiken van Dettol juist niet goed voor je is. Dus waarom worden deze producten nu dan zo aangeprezen?! Men wil inspelen op de angsten van de mens voor deze griep, terwijl dit naar mijn mening allemaal overroepen is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th October 2009, 10:02
didier.dillen didier.dillen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Dettol/Mexicaanse Griep

Waarschijnlijk zit er wel een luchtje aan het Dettol-verhaal, maar dit is wat Reckitt Benckiser zei ( verkoopt Dettol, Vanish,...): "Beschermt uw familie tegen bacteriën." Ook wordt dus aangeraden Dettol te gebruiken als middel tegen Mexicaanse griep (als anti-bacteriële gel/zeep). Het is volgens mij aan de ene kant wel een serieuze reclamestunt -de zakken zullen wel gevuld worden- maar er zit ook wel waarheid achter! Er wordt gezegd tegen de bevolking voldoende de handen te wassen. Hiervoor gaat men niet liegen..
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th October 2009, 11:45
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
Mexicaanse griep...

Mexicaanse griep

Het word allemaal zo hard opgeblazen. Je gaat er niet dood van, integendeel.
Ik ben er (nog) het levende bewijs van. Een week goed uitzieken en je bent weer zo goed als nieuw.

Ikzelf ben ook niet zo voor die Dettol-toestanden. Als men dit gaat gebruiken bij kinderen krijgen zij geen bacteriën binnen. Dus bouwen ze ook geen immuun systeem op. Zelfde bij zware medicatie. Ik neem het alleen als laatste redmiddel. Maar ik zal altijd eerst alle andere mogelijkheden geprobeerd hebben.
Eén weekje geleden stond ik voor de keuze, zware antibiotica en gewoon doorgaan met leven? Of een week uitzieken?
Dom als ik ben koos ik voor optie twee. Met in het achterhoofd wel dat mijn lichaam deze week een immuniteit voor het leven heeft opgebouwd.

Maar waarom is iedereen hier toch zo bang voor? Elk jaar sterven er meer mensen aan een normale griep dan dat er momenteel mensen zijn gestorven aan de Mexicaanse griep. (Officieel dodental).

Mijn raad, raak zo snel mogelijk besmet. Dan ben je er weer sneller vanaf!
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.