actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th December 2014, 20:09
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Music For Life brengt 2,7 miljoen euro op

Music For Life, de liefdadigheidsactie van Studio Brussel, heeft dit jaar 2,7 miljoen euro opgebracht. Dat werd woensdagavond bekendgemaakt tijdens de slotshow die live werd uitgezonden vanuit provinciaal domein De Schorre in Boom.


De presentatoren draaiden dit jaar plaatjes voor in totaal 861 goede doelen die gekozen werden door de luisteraars. De luisteraars en tientallen verenigingen zamelden opnieuw geld in met acties allerhande.

Studio Brussel zelf zamelde meer dan 100.000 euro in met de verkoop van ‘warmbandjes’. De ticketverkoop van de concerten in The Flame bracht 90.0000 euro. Daarnaast haalden vijf muzikale wereldtoppers als AC/DC en Editors 33.000 euro op.


De federale regering schonk dinsdag 100.000 euro Music For Life. Het bedrag wordt verdeeld onder Plan België en SOS Kinderdorpen.

Het hoogste bedrag werd dit jaar opgehaald door elf Limburgse koks, zestig bedrijven en meer dan honderd vrijwilligers. Zij haalden met een sterrendiner voor 550 genodigden uit de bedrijfswereld een recordbedrag van 180.000 euro op.

De totale opbrengst kan de komende dagen nog verder oplopen omdat nog niet alle acties zijn afgelopen.


Vorig jaar kwam Studio Brussel voor het eerst met zijn vernieuwde concept van Music For Life: de Warmste Week. Dat leverde 2,5 miljoen euro op voor 732 goede doelen.

De 5 meest aangevraagde platen van Music For Life

HOZIER - Take me to church
DOTAN - Home
CHRISTINE AND THE QUEENS - Christine
GORKY - Mia
PHARRELL - Happy

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141224_01446168
24-12-2014

Mening:
Ik heb het altijd een goede actie gevonden, Music For Life. Zeker in deze periode is het belangrijk dat we geld kunnen inzamelen voor goede doelen. Volgens mij is het hartverwarmend voor de organisaties die geld krijgen door deze acties. Zo kunnen zij weer meerdere mensen helpen in nood. Wat ik wel jammer vind, is dat dit in één keer gebeurt. Mensen geven enkel geld, omdat ze het zien als een verplichting om mee te doen met de rest. Ik zou het leuk vinden moest er ook geld gestort worden, door heen het jaar zelf, zonder verplichting. Natuurlijk is dit al een heel mooi gebaar op zich. Samen zorgen we voor elkaar! Is dat niet mooi?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.