actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2011, 20:35
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Studenten verkopen hun gezicht om schulden te betalen

Dat studeren in Groot-Brittannië een dure zaak is, bewijzen Ed Moyse en Ross Harper. Het duo zit na zijn studies aan Cambridge met een schuld opgezadeld van 57.000 euro. De twee besloten dan maar hun gezicht te verkopen.

Het systeem is heel eenvoudig: via de website BuyMyFace.co.uk kunnen bedrijven of organisaties een dag en een maand kiezen waarop ze hun logo willen zien verschijnen op de gezichten van Ed en Ross.

U mag wel niet talmen, want de kalender loopt al aardig vol. Bovendien loopt de prijs per dag op naarmate het initiatief meer en meer aandacht krijgt. Zo moet u momenteel voor pakweg 28 november al 96 euro ophoesten.

Ed en Ross willen met dit initiatief een antwoord bieden op de concurrentiële arbeidsmarkt in Groot-Brittannië. "De arbeidsmarkt voor schoolverlaters is ongelofelijk vijandig. Met dit initiatief willen we ze gewoon helemaal links laten liggen."

Bron: deredactie.be

Mening:
Ik vind het al ver gekomen dat studenten zulke acties moeten ondernemen om hun studies te kunnen betalen. Door de studies te geven neemt men veel mensen de kans om te gaan studren af!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2011, 20:38
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Zoals Jorn al vermeldde vind ik het niet kunnen dat jongeren al zo'n acties moeten ondernemen om hun schoolkosten te kunnen betalen. Iedereen heeft recht op een school, het recht op leren. Veel van die jongeren kunnen door studies hun dromen waarmaken en hun dromen zouden dus in het water vallen als naar school gaan zoveel geld kost. Vaak gaat dit dan ook verder op generaties dus misschien zullen hun kinderen dan ook niet naar een hogeschool kunnen. Wij hebben het geluk dat ouders met een laag inkomen of met financiële problemen recht hebben op een studiebeurs. De overheid zorgt hier voor steun. Zij betalen mee het inschrijvingsgeld van het kind en de ouders krijgen ook één keer op een jaar een bedrag. Dat bedrag helpt de andere schoolkosten te dekken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th October 2011, 11:46
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Het feit dat studeren in Groot-Brittannië haast onbetaalbaar is geworden is zeker niet nieuw.
De besparingen in het onderwijs hebben daar geleid tot veel protest acties, maar spijtig genoeg hebben die niet kunnen helpen.
Chapeau voor deze mannen. Ik ben blij dat ze een manier hebben gevonden om hun schuldenberg te verkleinen!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st October 2011, 12:25
Ive.Torfs Ive.Torfs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kessel
Posts: 23
Onbegrijpelijk dat mensen hun gezicht moeten verkopen om hun studies te kunnen betalen. Studeren moet voor iedereen mogelijk zijn om wijzer te worden en om te kunnen bereiken wat men wilt. Als iemand een bepaalde job voor ogen heeft en is daar voor gemotiveerd moet deze studie mogelijk zijn en zou geld geen probleem mogen zijn. Het feit dat in Groot-Brittannië studenten zulke acties moeten ondernemen is dus het teken dat hier iets moet aan gedaan worden, maar als ik dan enkele weken geleden in het nieuws zie waarom Britse studenten speciaal in Maastricht komen studeren (omdat een studie daar tot 10.000 euro kan kosten) dan vraag ik mij af of Groot-Brittannië wel inzit met zijn eigen studenten én toekomst. Hopen op beterschap!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.