actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2010, 15:45
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
De Politie, de Post en Defensie zijn vandaag de grootste rekruteerders in Belg

De Politie, de Post en Defensie zijn vandaag de grootste rekruteerders in Belg

De Politie, de Post en de FOD Defensie zijn vandaag de grootste rekruteerders in België. Dat blijkt uit het halfjaarlijkse onderzoek van Vacature naar de rekruteringsplannen van bedrijven.

Bij de 358 bedrijven in het onderzoek staan 13.343 vacatures open. De Politie is met 2.000 openstaande vacatures de grootste rekruteerder van ons land, gevolgd door De Post (1.400 openstaande vacatures) en de FOD Defensie (1.293).

Een verrassende vierde plaats is voor BNP Paribas Fortis (1.200), gevolgd door KBC (500), Audi Brussels (475) en Deloitte (400). De financiële dienstverleners zijn daarmee volgens Vacature terug van even weggeweest.

Andere sectoren die het goed doen zijn de overheid, consultancy en dienstensector. (belga/mvdb)

Eigen mening: Het is voor ons land een goed teken dat de staat de grootste aanwervers zijn. Dit wil zeggen dat ons landje toch nog goed aan het draaien is. Wat ik dan weer wel vreemd vindt, dat Defensie zoveel mensen rekruteert terwijl we alleen humanitaire doelstellingen hebben. Misschien is dit meer nodig om militaire doelstellingen te nemen in de loop der jaren?
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2010, 16:24
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
Ik dacht eigenlijk net hetzelfde als Ief en ik vond het ook opmerkelijk van de post. Ik vind het wel knap van de overheid dat ze hier eindelijk iets aan doen.
De politie kan altijd extra mensen gebruiken en bij defensie is er ook een grote nood aan verjonging.
Hopelijk gaan ze de drempel nu niet verlagen van de toelatingsproeven om zo maar snel wat extra volk te recruteren.
Hopelijk blijft het niveau even hoog.
Dit gaat ook de werkloosheid bij de jongeren sterk verminderen volgens mij omdat deze jobs de meeste jongeren wel aanspreken die net van school komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.