actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2015, 08:17
nel.w*ns nel.w*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2015
Locatie: Retie
Posts: 21
Slimme sensoren redden senioren in nood

Het bedrijf Senso2Me uit Kasterlee brengt begin 2016 sensoren op de markt, waarmee een mantelzorger op afstand kan controleren of een zorgbehoevende senior het goed stelt.
Senso2Me wil ervoor zorgen dat zorgbehoevende en alleenstaande senioren langer thuis kunnen blijven wonen. “We hebben met enkele Vlaamse wetenschappers een ingenieus systeem ontwikkeld waarmee de personen die voor een senior zorgen, meteen worden verwittigd als de senior thuis in de problemen komt”, zegt Alain Van Buyten, medezaakvoerder van Senso2Me.

“We leveren een pakket van vijf intelligente en draagbare sensoren en een draagbare alarmdrukknop. De zorgbehoevende persoon kan de drukknop bij zich dragen. De sensoren worden over verschillende kamers van de woonst gespreid. Op elk van die sensoren zit eveneens een drukknop, waarmee de senior alarm kan slaan. Als de zorgbehoevende daarop drukt, krijgen zijn mantelzorgers een verwittiging per sms, mail of telefoon.”

www.senso2.me

bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151208_0...enioren-in-nood

eigen mening: Ik vind dit een heel goede uitvinding. Als je contact op neemt met een rusthuis krijg je toch altijd te horen dat het vol zit en dat je op een wachtlijst komt, maar dan heb je op korte termijn nog geen oplossing gevonden. Dan kunnen deze sensoren heel goed van pas komen. Het is misschien niet hetzelfde als in een rusthuis zijn waar er de hele tijd verplegers zijn die jou in het oog houden. Maar voor een tussen oplossing is dit zeker niet slecht. Ik denk dat diegene die de oudere man of vrouw verzorgen zichzelf ook veel rustiger gaan voelen, want zij moeten niet de constant denken dat er iets fout zou gaan. Als er dan toch iets misloopt komen zij het zo rap mogelijk te weten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.