actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th February 2008, 20:47
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
weeshuis sluit deuren

25/02 Omstreden Bulgaars weeshuis sluit de deuren
Het Bulgaarse weeshuis dat na een BBC-reportage veel kritiek te verwerken kreeg, sluit de deuren. De Bulgaarse minister van Sociale Zaken, Emilia Maslarova, heeft dit bekendgemaakt, meldt de VRT.

De reportage in kwestie toonde schrijnende toestanden van kinderen die aan hun lot werden overgelaten. In België werd de reportage getoond op Canvas. Tv-presentator Chris Dusauchoit startte vervolgens een campagne om de aandacht te vestigen op het probleem. Hij reisde ook af naar Bulgarije. De federale regering maakte 250.000 euro vrij voor de Bulgaarse kinderen die aan hun lot worden overgelaten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th February 2008, 23:20
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Ik heb de reportage op Canvas gezien en ik vond het echt verschrikkelijk om te zien hoe die kinderen aan hun lot overgelaten worden. Ik vind het dan ook heel goed dat het weeshuis zijn deuren sluit.
Wie de reportage op Canvas niet gezien heeft en hem toch wil bekijken:
http://www.gva.be/vindzoek/archief/Artikel_detail.asp?id={429E324F-4AD9-42DA-B507-200123C5CCDA}&check=online

Laatst aangepast door Kim Geerts : 26th February 2008 om 23:28.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th May 2008, 10:55
Tuur Tuur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Minderhout
Posts: 133
Het zou ook schandalig zijn mocht dit weeshuis gewoon verder kunnen gaan met die praktijken. Ik heb maar een stukje van de reportage gezien. Nu niet dat ik een gevoelige kijker ben ofzo, maar dit ging er mij toch wel een héél stuk over! Die kinderen kregen daar geen enkele kans om zich te ontwikkelen. Er was zelfs een jongen die doodnormaal binnen is gekomen, maar die na een jaar heel de dag op een vies potje zat en helemaal "zot" geworden was.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th May 2008, 11:22
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Ik heb de reportage ook gezien. Gewoonweg verschrikkelijk. Ook niet meer als logisch dus dat dit weeshuis moet sluiten. Die kinderen hebben gewoon geen leven meer voor zich. Ze zijn mentaal niets meer en lichamelijk eigenlijk ook niet.. Verschrikkelijk!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.