actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2016, 09:12
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Antwerpse ondernemer kiest voor 6 maanden cel om fouten justitie aan te klagen

De Antwerpse ondernemer Filip Meert werd jaren geleden veroordeeld voor btw-fraude en zat vier jaar in de cel. Onschuldig, zo houdt Meert vol. Nu moet hij opnieuw naar de gevangenis, maar deze keer gaat hij vrijwillig om het geknoei bij justitie aan te klagen.

Meert moet voor zes maanden naar de gevangenis omdat hij weigert een kapotte autospiegel te vergoeden na een geval van verkeersagressie. Van de rechter kreeg hij de keuze: een werkstraf van zestig uur of zes maanden gevangenis. Het werd dat laatste. "Een enkelband hoefde ik ook niet", zegt Meert. "Ik aanvaard geen gunstmaatregelen van justitie tot ze mijn onterechte veroordeling hebben rechtgezet. Ik werk niet mee met een rotsysteem dat onderzoeken vervalst. De consequentie van die houding brengt me nu opnieuw in de cel."

Het principiële verzet van de 47-jarige ondernemer draait rond een veroordeling voor btw-fraude, die naar alle waarschijnlijkheid onterecht was. Zo bracht VRT-journalist Wim Van den Eynde, die de zaak uitspitte, tal van grove fouten bij de betrokken speurders en rechters aan het licht. "Een eerlijk proces zou een grondrecht moeten zijn. Ik heb dat nooit gekregen." Meert wil dat er een onafhankelijke commissie komt die gerechtelijke dwalingen kan rechtzetten, en hoopt op deze manier extra druk te zetten.

Bron:
http://www.demorgen.be/binnenland/a...lagen-b08bd0bc/

Mening:
Ik begrijp dat de persoon ik kwestie boos is op ons systeem omdat ze hem vals beschuldigen. Er zijn ondertussen al zo veel personen vals beschuldigd van iets dat ze niet gedaan hebben. Maar ik begrijp ook dat het niet makkelijk is voor justitie om te weten wat er nu waar is en wat niet waar is. Natuurlijk, als een proces bezig is en men een paar verdachten heeft die men ook een tijdje in de cel houdt terwijl er verschillende onschuldigen bij zijn begrijp ik goed dat deze onschuldigen kwaad zijn omdat ze toch even de cel in moeten. Wanneer dit dan gaat over een langere periode en je bent onschuldig, begrijp ik Filip Meert maar al te goed. Jammer genoeg zal er weinig of niets aan te doen zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.