actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2009, 16:15
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Klacht tegen drie winkelketens die sperperiode overtreden

Ondernemersorganisatie Unizo en Mode Unie, de organisatie van de zelfstandige modehandel, dienen een klacht in tegen drie winkelketens die volgens hen de sperperiode niet respecteren. Het gaat om 3Suisses, AS Adventure en Neckermann.com, zo melden Unizo en Mode Unie. De klacht wordt ingediend bij de federale overheidsdienst Economie.

"Alle drie overtreden ze het verbod om kortingen op modeproducten te adverteren tijdens de sperperiode", zo luidt het in een persbericht. "Zo doen ze handelaars die de wet wel volgen, oneerlijke concurrentie aan."

Dwangsom
3Suisses belooft volgens de organisaties "20 procent tot 70 procent op heel de site, zelfs op de grootste merken". AS Adventure zou de wetgeving op de sperperiode overtreden met een advertentie rond kortingen voor sjaals en mutsen, en Neckermann.com zou klanten een korting aanbieden van 75 procent, onder meer op modeproducten.

Eerder dit jaar werd winkelketen Inno veroordeeld voor gelijkaardige en herhaalde overtredingen op de sperperiode, luidt het nog. "Inno riskeert nu voor elke overtreding een dwangsom van 50.000 euro."

De sperperiode begon op 15 november. Op 2 januari gaan de solden van start.

Bron, De Morgen
datum: 23/11/09

Ik vind de klacht tegen de winkelketens zeker terecht omdat iedereen de regels over de sperperiode moet naleven. Het kan niet dat die drie winkels door die overtreding meer klanten lokken dan de andere winkels. De drie winkels moeten een boete krijgen zodat ze de regels nooit meer overtreden. Maar een boete van 50.000 euro vind ik dan ook weer overdreven, maak van dat bedrag 25.000 euro dan is de som nog groot voor een zelfstandige.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2009, 19:22
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Goed zo! Waarom zouden deze 3 winkels zich niet aan regels moeten houden terwijl ŕlle anderen dat wel moeten? Ik hoop dat ze hier een goede straf voor krijgen maar ik vraag me af in hoeverre men rekening houdt met de omzet van de winkelketen die aan de kortingsacties te danken zijn...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2009, 16:50
Kristof.Vermeiren Kristof.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 68
Stuur een bericht via MSN naar Kristof.Vermeiren
Ik vind het niet meer dan normaal dat desbetreffende winkelketens worden bestraft. Vaak zien we dat winkels met de regels rond de sperperiode flirten. De bedragen die ze hierdoor binnenrijven zijn abnormaal hoog. Wanneer er geconstateerd kan worden dat winkels de regels duidelijk niet hebben nageleefd, moet de winkel in kwestie naar mijn mening zwaar worden bestraft.
De boete moet zeker hoger liggen dan de winst die de winkels hebben gemaakt door kortingen te geven tijdens de sperperiode. 50 000 euro vind ik persoonlijk te weinig als je er rekening mee houdt dat de winkel misschien veel potentiële klanten heeft gemaakt door ze naar hun winkel te lokken. Strenge controles en maatregelen zijn hier wel op hun plaats!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th November 2009, 19:33
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
ergens is het natuurlijk heel normaal dat deze 3 winkelketens een boete moeten betalen, maar ik zou het persoonlijk wel spijtig vinden. Nu kan ik nog profiteren van die kortingen, dat zal in de toekomst niet meer het geval zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.