actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2013, 07:55
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Dader schietpartij Nevada was 12 jaar oud

De jongen die maandag een leerkracht doodschoot op een school in de Amerikaanse staat Nevada, was een 12-jarige leerling. Dat heeft de Amerikaanse politie dinsdagavond bekendgemaakt. De beweegredenen van de dader zijn nog niet bekend.

Het drama in de gemeente Sparks (Nevada) gebeurde kort voor het begin van de les. Volgens lokale media was het slachtoffer een 45-jarige docent wiskunde. Volgens een getuige schoot de dader twee keer, waarna de leerkracht hem opriep het pistool neer de leggen. Daarop schoot de leerling hem neer.

Daarna zouden er nog vijf of zes schoten zijn gelost. Andere leerlingen zeiden tegen een lokaal tv-station dat ze hun leraar nog een stukje mee hadden gedragen, totdat iemand anders riep dat ze zichzelf in veiligheid moesten brengen.

Twee andere leerlingen, ook 12 jaar oud, raakten zwaargewond, maar hun toestand is stabiel. De dader pleegde nadien zelfmoord.

Mening:
Dit is gewoon dramatisch. Als ik aan Amerika en wapens denk, dan denk ik aan de wapenwinkels waar je op een dag een wapen kan kopen. Maar hoe kan een 12-jarige aan een pistool geraken? In veel gevallen gaat het om het pistool van de ouders. In de Verenigde Staten is de meerderheid er nog steeds van overtuigd dat ze zich veiliger voelen als iedereen een wapen heeft. Obama probeerde een wet in te voeren dat het veel moeilijker maakt om een wapen aan te kopen. Dit werd niet door de burgers geapprecieerd. In sommige staten is het zelfs toegestaan om een wapen zichtbaar te dragen als burger. Naar mijn mening gaan de school schietpartijen er niet op beteren tot dat de mensen zelf inzien dat niet iedereen geschikt is om een pistool te hebben en daarmee bedoel ik dat ze enorm strenger moeten zijn in het verkopen van een wapen.

bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131023_00805106
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.