actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2015, 12:56
Bart.D*splanque Bart.D*splanque is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Rotselaar
Posts: 38
Koen Metsu (N-VA) wordt voorzitter van 'terreurcommissie'

N-VA-kamerlid Koen Metsu wordt de voorzitter van de bijzondere commissie over terreurbestrijding. De 'terreurcommissie' komt vanavond voor de eerste keer samen in het federaal parlement.

Vanavond zal de bijzondere commissie over terreurbestrijding in het federaal parlement samenkomen. Dat zijn de fractieleiders overeengekomen. Ze bepaalden ook het actieterrein van de commissie, die al werd aangekondigd door premier Michel (MR). De commissie zal zich in eerste plaats bezighouden met de 18 maatregelen die de regering formuleerde. De wetteksten zullen besproken én gestemd worden.

Het accent ligt niet op het onderzoek van wat er fout is gelopen bij de inlichtingendiensten. Daarvoor zijn comité P en comité I al een onderzoek gestart. Wel kunnen er hoorzittingen georganiseerd worden.

Vanavond wordt de werkagenda vastgelegd. Bij de eerste échte werkvergadering, allicht al volgende week, zal premier Michel de maatregelen komen toelichten. Daarna zijn onder meer de ministers Geens (Justitie, CD&V), Jambon (Binnenlandse Zaken, N-VA) en Vandeput (Defensie, N-VA) aan de beurt. Ook parlementsleden kunnen voorstellen voorleggen.

De werkwijze is het resultaat van een compromis. De oppositie wou ook een echt onderzoek, de meerderheid vreesde dubbel werk.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/k...issie-b81d1877/
Datum: 26-11-2015

Mening: Persoonlijk vindt ik het goed dat we ten eerste al een terreurcommissie krijgen want op dit moment is dit belangrijk met al het terreur waarmee ons land vandaag de dag mee te maken krijgt. Verder vindt ik het een goede keuzen dat een N-VA'er deze functie krijgt omdat dit een centraal rechtse partij is en redelijk streng omgaat met dergelijke onderwerpen, iets dat zeer nodig is op dit moment.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th November 2015, 13:23
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Ongeveer een jaar geleden werd er een aanslag gepleegd op de redactie van Charlie Hebdo. Deze aanslag kon ik gemakkelijker plaatsen dan de aanslagen in Frankrijk. Bij de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo kon men nog een reden bedenken. “Het tijdschrift had een cartoon van een moslim die een redacteur zoent op de cover van het blad gezet.” Sommige mensen zeiden zelf dat het hun eigen schuld was. Deze reactie gaat voor mij een brug te ver, maar zorgde er wel voor dat we heel deze situatie beter konden plaatsen. De aanslagen in Parijs is iets moeilijker. Er was hier geen aanleiding voor. De mensen die zijn vermoord, waren aan het genieten van een mooie en gezellige avond.
Deze aanslag is, een week later, nog altijd in onze gedachten. De mensen worden elke dag nog geconfronteerd met de gevolgen en gevaren van deze aanslag (leger op straat, extra controles, sociale media, nieuws …). Bij Charlie Hebdo was iedereen deze aanslag al na enkele dagen ‘vergeten’ en ging het gewone leventje verder. Ik ben ‘benieuwd’ was er nog allemaal gaat gebeuren. Salah Abdeslam is nog altijd niet gevonden en IS geeft zich nog altijd niet gewonnen. Heel de wereld wordt geconfronteerd met deze islamitische terreurbeweging. Ik besef dat deze situatie nog een lange tijd gaat duren. Er zijn al veel initiatieven genomen om deze terreurgroep te stoppen. Elk goed initiatief is welkom. Daarom sta ik volledig achter het initiatief dat wordt uitgelegd in het krantenartikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.