actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2015, 10:52
Toon.V*nHoof Toon.V*nHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Politie houdt alcoholcontrole aan uitgang wijnbeurs

Vier politievoertuigen van de zone Brussel-Hoofdstad-Elsene houden maandagmiddag een alcoholcontrole bij de uitgang van Parking A van de Heizel. Die parking is maandag voorbehouden aan de bezoekers van wijnbeurs ‘Megavino’ in Paleis 1.

Alle auto’s die de parking wilden verlaten, werden aan de kant gezet voor de controle. “Dit is een primeur”, zegt Alain Bloeykens. “Op zeventien jaar tijd is dit de eerste keer dat de politie een alcoholcontrole houdt. Voor zover Brussels Expo zich kan herinneren, is dit ook bij andere beurzen nooit voorgevallen. Maar de wet is de wet. Het is belangrijk dat mensen niet drinken voor ze rijden.”

Megavino is maandag aan zijn vierde en laatste dag toe. Op maandag zijn het vooral professionelen die de beurs bezoeken. In principe degusteren zij de wijn zonder grote hoeveelheden te drinken. “In dat opzicht hadden ze beter de actie op vrijdag of zaterdag georganiseerd. Dan was de pakkans hoger geweest”, zegt één van de medewerkers van de beurs.

De resultaten van de actie worden in principe dinsdagvoormiddag via het parket bekendgemaakt, zegt Ilse Van De Keere, de woordvoerster van de politiezone Brussel-Hoofdstad-Elsene.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151026_01939062

mening:
Iedereen kent wel iemand die zonder veel schaamte vijf of tien pinten naar binnen speelt alvorens naar huis te rijden. Dan hoop je elke keer dat er nergens controle staat of je rijdt langs 'de kleine wegen' om ze te ontwijken. Daarom vind ik het extreem goed en nuttig dat er een controle wordt uitgevoerd op een dergelijk evenement. Mijn ouders zijn beiden fanatieke wijnkenners en -proevers, maar als zij naar een beurs gaan, is er altijd iemand die 'spuugt'. Dat houdt in dat je de smaak van de wijn volledig ervaart op het laatste element na: dat hij door je keel gaat. Soms vragen ze ook of ik hen kan komen halen. Dronken achter het stuur kruipen is bij hen geen optie. Acties als deze hebben mijn volle steun omdat ze mensen aanmoedigen om hun verantwoordelijkheden meer na te leven en (mogelijk) een deel van de risicochauffeurs die wel drinken van de weg te houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.