actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2017, 14:30
joey.g*emans joey.g*emans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: HERENTALS
Posts: 43
Saoedische kroonprins belooft: Islamitische militaire coalitie zal terrorisme volledi

ARTIKEL:
De militaire coalitie van 41 moslimlanden, de zogenaamde Islamic Military Counter Terrorism Coalition, zal niet rusten voor het terrorisme volledig uitgeroeid is. Dat zei de stichter van de coalitie, de Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman, tijdens een inaugurele bijeenkomst van de defensieministers van de coalitie in Riyad.

"We zullen niet langer toestaan ​​dat terroristen onze vreedzame religie verdraaien. Vandaag sturen we een sterke boodschap dat we samenwerken om het terrorisme te bestrijden en dat zullen doen tot het terrorisme volledig uitgeroeid is," aldus de prins.

De coalitie werd in 2015 opgericht, na kritiek dat de Arabische Staten te weinig deden om IS te bestrijden. De opmerkingen van de kroonprins kaderen in de nasleep van het dodelijke bombardement op de soefistische al-Rawda-moskee in Egypte afgelopen vrijdag. Daarbij kwamen volgens de Egyptische openbare aanklager 300 mensen om het leven, waaronder 27 kinderen. Nog eens 128 mensen raakten gewond. Volgens diverse getuigen hadden de aanvallers lange baarden en haren en waren ze gewapend met zware machinegeweren. Minstens één van hen zou ook een IS-vlag gedragen hebben, hoewel de terreurorganisatie de aanval tot nu toe niet opeiste.

BRON:
https://www.demorgen.be/buitenland/...oeien-b65fb997/, De Morgen op 27/11/2017

EIGEN MENING:
Naar mijn mening is dit een goed verhaal, mochten ze kunnen volbrengen wat ze zeggen. Het lijkt me echter redelijk moeilijk om er van uit te gaan dat je door een coalitie van verschillende landen een organisatie als ISIS op te doeken. Ik vind het wel heel goed dat er een positief nieuws komt uit die regio. ik hoop dat de Islamic Military Counter Terrorism Coalition hun doel zal bereiken, maar als dit al zou lukken gaan ze nog steeds een lange weg te gemoed.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.