actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2008, 15:06
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
Belg laat pas vanaf 2 euro per liter auto thuis

Een modale Belg laat de auto pas thuis als de dieselprijs de kaap van twee euro per liter heeft gerond. Benzinerijders wachten zelfs op 2,14 euro per liter.


De enquête van Le Soir geeft aan dat de Belg zijn auto niet eeuwig trouw zal blijven. Maar voordat hij kiest voor alternatieven moet er toch nog heel wat gebeuren. Zo is Jan met de pet voorstander van grote investeringen in het openbaar vervoer. Volgens sommigen mag dat zelfs ten koste gaan van het autoverkeer.

Maar de realiteit ziet er toch even anders uit. Zeven op tien Belgen gaat met de auto naar het werk. Eén op vijf overweegt wel om zijn wagen aan de kant te laten. Intussen wint het openbaar vervoer aan populariteit. Het aantal treingebruikers is tussen 1997 en 2006 met 37,6% gestegen.

Milieuoverwegingen spelen ook een steeds grotere rol bij de aankoop van een wagen. Acht op tien Franstaligen werpen een blik op de CO2-uitstoot van een wagen als ze een nieuwe auto kopen.

Vijf miljoen wagens
België telt ruim vijf miljoen wagens en het wegverkeer is sinds 2000 met 7% gestegen.


bron : www.gva.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th April 2008, 17:03
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Ik verschiet er toch wel van dat belgen pas bij zulke prijsstijgingen hun auto thuis laten. Langs de andere kant.. Op het openbaar vervoer is ook niet altijd even goed te rekenen. Als ik kon zou ik ook met het openbaar vervoer naar school komen. Ik rij elke dag van Vosselaar naar Vorselaar met de auto. Het is niet mogelijk om met de bus te komen omdat deze maar op 1 moment van de dag rijdt. Van Turnhout naar Vorselaar is nochtans een regeling die voor velen wel gemakkelijker zou kunnen zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd April 2008, 10:22
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: Arendonk
Posts: 56
Ik verschiet hier toch ook wel van dat de prijs zo hoog ligt voor dat de Belg zijn auto aan de kant laat staan.
Nu het is zoals Jo zegt,op het openbaar vervoer kan je ook niet altijd rekenen. Ik moet elke dag van Arendonk naar Vorselaar komen en dit is niet mogelijk met de bus. Ik probeer wel zo vaak mogelijk met iemand mee te rijden, maar dit kan natuurlijk ook niet altijd.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd April 2008, 14:58
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: balen
Posts: 55
Ik snap eigenlijk goed genoeg waarom wij Belgen pas vanaf €2 onze auto willen laten staan. Een auto is een luxe voor vele mensen. Hier willen we niet zo snel afstand van nemen. Ik rij tegenwoordig vaak met de fiets maar je hoort me wel vloeken als het vriest, regent, koud is. Ik heb een tijdje met de bus gereden maar sinds de prijsstijging heb ik het laten afweten. Ik ben een zeer grote voorstaander van het openbaar vervoer... Maar het moet betaalbaar blijven. Ik betaal voor een busrit van Vorselaar naar Herentals station (12min rijde) €2.7 Dit vind ik wel een beetje TE veel. Voor die 12min kan ik dan ook beter de auto nemen omdat ik er dan sowieso goedkoper van afkom. Maar graag zou ik ook wel een milieuvriendelijkere auto willen. LPG is wel milieuvriendelijk maar dan moet je je hele koffer afstaan... Hopelijk vinden ze snel iets klein, praktisch en niet duur uit... Tot dan blijven we hopen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.