actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2009, 18:18
deandevolder deandevolder is offline
Dean_dv
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 30
Telenet lokt klanten met goedkope gsm

Kabeloperator Telenet lanceert een abonnementsformule voor mobiel bellen, waar de klant voor 1 euro een gsm kan bij kopen die normaal 149 euro kost. Telenet is daarmee de eerste telecomoperator in ons land die inspeelt op de Europese beslissing, afgelopen april, dat België het verbod op koppelverkoop moest afschaffen.

Daardoor lag de weg vrij voor de telecomoperatoren om zogezegde ‘gesubsidieerde' gsm's aan te bieden. Het verbod op koppelverkoop werd vaak aangehaald als verklaring waarom bijvoorbeeld smartphones, zoals de iPhone, in ons land veel duurder zijn dan in het buitenland.

bron: standaard online

Dit toont perfect aan dat de aankoop niets vergeleken is met de kost die hier op zal volgen, Telenet weet dus zeer goed dat als ze iemand een abonnement kunnen aanpraten, het ten goede zal zijn voor hun eigen profijt. Ik vind het persoonlijk een zeer slechte zet om jezelf te binden aan een abonnement, hier heb je zelf zeer weinig controle op. Ik raad aan zeer bewust te zijn van zulke verkooptechnieken, die je tot eindelijk meer geld zullen kosten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2009, 18:56
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
Kom kom schrijf je in voor het abonnement en je krijgt er bijna gratis een GSM bij. In kleine lettertjes "je bent wel ... jaren aan het abonnement gebonden!"

Ik heb me ooit ook eens bijna laten vangen. Bij mobistar waar ik lid ben, bellen ze je af en toe op om zo te vertellen over de huidige aanbiedingen. Ik, "aahja dat ziet er wel leuk uit".
Ik moest enkel nog een bevestigingssmsje sturen om het abonnement goed te keuren. Heb dat thuis even voorgesteld en ze zeiden 'je moet zien wat je met je geld doet hé!'. Dat heeft me wel tot nadenken gezet en ik ben eens een kijkje gaan nemen op de site. Daar stond natuurlijk dat ik minstens voor 2 jaar gebonden was aan het abonnement en uiteindelijk kwam ik er kostelijker uit. Dus waar zit die klantvriendelijkheid van die operators? Toch wel ver te zoeken hoor!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th October 2009, 19:31
TimDriesen TimDriesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herentals
Posts: 53
Ze lokken je met allerlei spulletjes om je een abonnement aan te smeren. Base bv. doet nu weer een actie dat wanneer je 2 personen Base maakt je een gratis mini PC krijgt. De meeste mensen gaan hier op in. dikke fout dus.
Zulke abonnementen zijn steeds voor minimaal 1 jaar zowel bij telenet als bij base. Je bent altijd de verliezer in deze gevallen. Ze zouden beter een gsm van 500euro cadeau doen dan haal je er pas je geld terug uit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.