actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2017, 16:17
jonas.m*as jonas.m*as is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Vosselaar
Posts: 7
Proximus bereid systeem huur telefoon te herbekijken

Proximus bereid systeem huur telefoon te herbekijken

Telecombedrijf Proximus zou toch bereid zijn het systeem van de huur voor telefoontoestellen te herbekijken. Dat vernam De Standaard via het kabinet van minister van Telecom Alexander De Croo (Open VLD).

Klanten die een telefoontoestel huren bij Proximus blijven daarvoor betalen. Daardoor betalen gebruikers uiteindelijk veel meer dan het toestel waard is. Een eenvoudig telefoontje naar Proximus volstaat om de huur op te zeggen en in de meeste gevallen het toestel te mogen houden. Maar veel consumenten weten dat niet en Proximus verwittigt de klant daar ook niet over.

Proximus benadrukte aanvankelijk dat het de bedrijfspolitiek niet zou veranderen, maar lijkt nu toch aan een oplossing te werken. ‘Ik heb vernomen dat men binnen Proximus bezig is een groep samen te brengen die nadenkt over hoe het bedrijf dit probleem kan oplossen en ik kan Proximus alleen maar aanzetten om dat ook te doen’, aldus minister De Croo op Villa Politica.

De Croo bevestigde dat zijn kabinet contact heeft gehad met Proximus en dat het bedrijf daarom nu een oplossing zoekt. ‘Dat lijkt me gepast.’

Telefoonlijn

Hoe het telecombedrijf het zal regelen, is voorlopig nog niet duidelijk. Er is sprake van een speciaal telefoonnummer voor klanten die een telefoontoestel huren. Via dat nummer zouden ze de huurbetaling onmiddellijk kunnen stoppen zonder een boete te moeten betalen. Maar Proximus heeft 150.000 klanten die een toestel huren. Als die allemaal op hetzelfde ogenblik naar dat nummer bellen, wordt het ook een probleem.

‘Na wat er gebeurd is, moet er nu een duidelijke geste komen om te tonen dat Proximus zich vergist heeft’, benadrukte De Croo. ‘Ik laat het aan hen over om met iets te komen en daarna zien we wel.’ Of dat ‘iets’ geld is, liet hij in het midden.

Bron:
de Standaard, 9 november 2017, via http://www.standaard.be/cnt/dmf20171109_03178049

Eigen mening:
De zet van Proximus om niet te laten weten aan zijn klanten dat men een huur aan het betalen is, die eigenlijk al lang afbetaald is, is zowel slim als lelijk. Als je het verhaal langs de andere kant bekijkt, zou je ook kunnen denken dat het de klant zijn eigen schuld is. Het is tenslotte zo dat de huurovereenkomst op het contract zou moeten staan. Als je een abonnement afsluit bij een telecombedrijf, lees je toch zeker eerst tot hoe lang je moet betalen? Ik doe dat toch. Daarom vind ik het vooral raar dat dit nu pas aan het licht is gekomen. Ik vind wel dat het bedrijf nu, nu alles is uitgekomen, verkeerd reageert. Het zou zelf de huurcontracten moeten kunnen opzeggen, zonder de klant hier nog enige last mee te geven. Het feit dat het bedrijf moeilijk doet en eerst zelfs niét voor een oplossing wilde zoeken... . Dat is gewoon verkeerd en komt in mijn ogen over als dominant gedrag op de markt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.