actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2012, 10:34
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Valkeniers: 'N-VA benadert actief Vlaams Belangers'

De N-VA probeert actief mandatarissen van het Vlaams Belang te overtuigen om naar de partij over te stappen. Dat heeft Vlaams Belang-voorzitter Bruno Valkeniers in Terzake gezegd.

Een aantal Vlaams Belangers heeft de partij geruild voor de N-VA. Dat leidde de laatste dagen tot discussies. Volgens de N-VA mag niet iedereen zomaar lid worden de partij. Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter zei dat 'een aantal overlopers de harde lijn van het Vlaams Belang volgden.'

Bruno Valkeniers voegt daaraan toe dat de partij van Bart De Wever actief Vlaams Belangers ronselt. 'Tientallen lokale mandatarissen zijn wel degelijk benaderd door de N-VA met allerlei beloften, waaronder een schepenambt', verklaart Valkeniers. 'Ik zeg niet dat de partijtop van de N-VA daar weet van heeft, maar het gebeurt.'

N-VA-Kamerlid Nadia Sminate deed in Terzake de beschuldiging van Valkeniers al af als 'klinkklare onzin'. De partijtop zelf wenst nog niet te reageren, maar zou dat later wel doen.

Bron: De Standaard

Mijn mening:
Dit nieuws verrast mij niet. Langs de ene kant denk ik dat de VB'ers de bui al voelen hangen met de komende gemeenteraadsverkiezingen: in heel wat steden en gemeenten zullen volgens mij de stemmen die vroeger naar VB gingen, nu heel veel naar N-VA gaan. Ik denk dat sommige VB'ers gewoon hun politieke vel willen redden door naar de N-VA over te stappen. Dat N-VA daar in bepaalde gemeenten actief aan meewerkt, geloof ik wel. N-VA is in bepaalde gemeenten nog niet doorgebroken. Een partij die nog niet doorgebroken is + mensen die nog wel willen verkozen zijn = VB'ers op N-VA-lijsten. N-VA zuigt daarmee het VB leeg. Alle partijen zoeken kandidaten, je gaat mij niet wijsmaken dat N-VA enkel kandidaten opneemt die 'zichzelf aanbieden'. Wat ik mij wel afvraag is in hoeverre die kandidaten N-VA'ers zijn. Het gaat over mensen die ooit het 70-puntenplan van het (toenmalige) Vlaams Blok apprecieerden bijvoorbeeld. Ik zou dezelfde kritiek leveren als er iemand van het VB op een CD&V of Open VLD-lijst zou verschijnen. N-VA moet er dan ook niet verbaasd over opkijken dat daar kritiek over ontstaat.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th February 2012, 22:20
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Het zou mij niet verbazen mocht de NVA jacht maken op VB mandatarissen. Elk lid dat zij kunnen bekeren is een slag in het gezicht van het VB. En ééntje dat de meeste NVA’ers met plezier uitdelen. Zeker nu het VB zich buitenspel gezet voelt wat de Vlaams Nationalistische boodschap betreft en daardoor volledig terug valt op de migratiestandpunten. Dat is volgens mij ook de belangrijkste reden waarom verschillende VB mandatarissen de overstap al hebben gemaakt.

Voor Vlaams Nationalisten was het VB vroeger de enige optie. De soms erg groffe verwoordingen namen ze er dan maar bij, hopend dat de andere partijen een afgezwakte versie van hun standpunten zouden overnemen, zoals wel vaker het geval is geweest. Nu is er een partij dat nagenoeg dezelfde boodschap op een tactvolle manier weet te brengen. Niet aanpassen of opkrassen maar werk maken van een verplichte inburgeringscursus en een actief terugstuurbeleid. Je hebt natuurlijk ook de ratten die het zinkend schip verlaten maar volgens mij valt dat nog goed mee. Mensen die echt carrière willen maken in de politiek voelden zich vroeger volgens mij beter op hun plaats in de traditionele partijen of nu bij de NVA waar ze de kans krijgen om in de meerderheid te zetelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.