actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2012, 15:26
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Zakkenrollers maken recordaantal slachtoffers in 2011

Vorig jaar zijn in ons land 38.000 mensen bestolen door zakkenrollers. Dat is een record: het zijn er bijna een kwart meer dan vier jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van de federale politie die de nieuwsredactie van vtm kon inkijken.

De politie heeft haar handen vol met de zakkenrollers: in 2008 waren er nog 30.839 gevallen. Vorig jaar al 38.000, een record. Dat zijn 104 slachtoffers per dag. Een stijging met 23 procent.

Oost- en Zuid-Europa
Volgens Eddy De Raedt van de federale politie is de belangrijkste reden dat er een verhoogde aanwezigheid is van dadergroeperingen afkomst uit Oost-Europa en ook een stuk Zuid-Europa. "Dat is versterkt door de scherpe economische crisis. Daarnaast hebben onze collega's in Londen, in het vooruitzicht van de Olympische Spelen, een aantal operaties uitgevoerd tegen deze storende criminaliteit in Londen met het gevolg dat een stuk van die dadergroep zich verplaatst heeft naar ons land."

De bendeleden zijn meestal familie van elkaar. Ze zetten ook bewust minderjarigen in, omdat die sneller worden vrijgelaten.

Eigen mening: Ik vind dit zeer onrustwekkende cijfers. Kunnen we niet meer buitenkomen zonder dat we bang moeten zijn dat we bestolen worden? Ik denk dat er dringend meer politiemensen ingeschakeld moeten worden om dit probleem tegen te gaan anders zal dit probleem alsmaar erger worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th May 2012, 21:56
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Dit vind ik persoonlijk nog niet eens zo'n hoge cijfers. Ik heb een tijdje bij de politie gewerkt en heb met mijn eigen ogen gezien hoe deze mensen te werk gaan. Hoe snel en onopvallend ze zijn. Het is enorm moeilijk om hier iets tegen te doen waardoor ik vrees dat deze cijfers zullen blijven stijgen.
De bendes zetten inderdaad vooral minderjarigen in omdat deze niet mogen worden vastgehouden. Het ergste wat hen kan overkomen, is dat ze in een jeugdinstelling geplaatst worden maar aangezien deze overvol zitten, gebeurt dit nooit.
Het is een vorm van criminaliteit die zo snel mogelijk zwaar moet worden bestreden maar men moet eerst de juiste manier vinden om deze te bestrijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.