actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2008, 17:18
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Dit jaar al 4.000 telefoons afgeluisterd

Dit jaar al 4.000 telefoons afgeluisterd

BRUSSEL - Politie en gerecht hebben dit jaar een recordaantal telefoonnummers onderschept en afgeluisterd. Voornaamste reden is het stijgend aantal terrorismedossiers. Maar ook in onderzoeken naar drugshandel en zwaar banditisme wordt telefoontap vaak ingezet. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

In 2004 werden in ons land 2.582 telefoonnummers afgetapt. Vorig jaar waren dat er al 3.603. Dit jaar verwacht men uit te komen op 4.000.

De kosten zijn exuberant. Voor 2007 kreeg Justitie van de verschillende telefoonoperatoren in ons land een factuur van ruim tien miljoen euro voor het traceren van telefoonnummers.

Onder meer ex-Rode Duivel Gilbert Bodart, moslimterrorist Belliraj en de moordenaars van politieagente Kitty Van Nieuwenhuysen werden het afgelopen jaar gearresteerd na telefonieonderzoek. ivb

bron: standaard
http://www.standaard.be/Artikel/Det...DMF19112008_002

Commentaar:

Vorige week kreeg mijn vriendin nog telefoon van de gerechtelijke politie in verband met telefoonnummer dat was opgedoken tijdens een onderzoek. Hiervoor zou ze één van de weken nog een inspecteur langskrijgen om haar een aantal vragen te stellen. Nu dit artikel nog... ik begin al schrik te krijgen met al mijn louche praktijken van de laatste jaren.
4000 lijkt mij anders toch nog niet echt veel. Elk afgeluisterd gesprek zal wel geen resultaat opleveren denk ik dan en er wonen toch wel heel wat mensen in België.
Hoe zit dat eigenlijk met de wetgeving rond deze zaken? Mag de politie zomaar alle telefoongesprekken afluisteren of hebben ze daar speciale bevelschriften voor nodig?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.