actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th February 2014, 11:41
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Buurtbewoners Tomorrowland spannen kortgeding aan tegen tweede festivalweekend

Enkele ontevreden buurtbewoners van recreatiedomein De Schorre spannen een kortgeding aan tegen de organisatie van Tomorrowland. Ze vinden een tweede weekend van het dancefestival teveel van het goede. Dat meldt ATV.
Tomorrowland viert dit jaar zijn tiende editie en daarom wordt het dancefestival over twee weekends gespreid: van 18 tot 20 juli én van 25 tot 27 juli. Maar enkele omwonenden van het provinciaal domein De Schorre in Boom, waar het festival plaatsvindt, zien een tweede festivalweekend niet bepaald zitten.

Vorige week werd door de misnoegde buurtbewoners een petitie gestart tegen het tweede festivalweekend van het internationaal geroemde Tomorrowland. De bedoeling was dan ook dat er deze week een overlegmoment zou plaatsvinden tussen de ontevreden buurtbewoners en ID&T, de organisator van het dancefestival.

Dat overlegmoment komt er dus niet. De buurtbewoners spannen meteen een kortgeding in. Het voornaamste argument dat daarbij wordt aangevoerd is dat ID&T niet over de vereiste vergunningen zou beschikken.

Organisator ID&T reageert bijzonder ontgoocheld op het aanspannen van een kortgeding zonder zelfs maar een poging tot overleg te organiseren. ‘Wij gingen er van uit dat we aanstaande donderdag een constructief overleg met Meester Cnudde zouden hebben om een open gesprek aan te gaan en haar inzage te geven in onze verschillende vergunningstrajecten en maatregelen om overlast te beperken’, zegt woordvoerster Debby Wilmsen in een reactie aan De Standaard.

‘We zijn daarom heel verbaasd dat we via de media moeten vernemen dat er geopteerd wordt om een kort geding aan te spannen. Wij kunnen alleen maar meedelen dat we de afgelopen jaren aan alle wettelijke voorwaarden voldeden om het festival te kunnen en mogen organiseren en dat dit ook geldt voor de editie deze zomer’, aldus Wilmsen.

De Standaard, 5 februari 2014.

Zeer triest van de buurtbewoners om zo te handelen! Ik snap al niet wat je tegen een festival kan hebben dat mensen van over de hele wereld samen brengt en hen 3 dagen in vrede laat feesten. Dit zijn de enige plaatsen ter wereld waar het niet uitmaakt van welke nationaliteit je bent, wat je geloof is of wat je sociale status is (buiten de vips gerekend dan). Tomorrowland treedt gewoon buiten zijn voegen en daarom is zo'n tweede weekend een goede oplossing voor nog eens 60 000 mensen die anders niet aan een ticket raken. Dit festival brengt onze Belgische economie enorm veel op, zet Boom op de Belgische (en internationale kaart),... En toch zijn er nog mensen die moeten reclameren voor 6 dagen 'lawaai', waar ze niet extreem veel last van hebben. Wat erg dat onze maatschappij zo verzuurd is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th February 2014, 13:54
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Ik ben het eigenlijk helemaal eens met Stijn. Ik vind het ook een beetje overdreven hoe de buurtbewoners reageren. Ik ben zelf al enkele keren op het festival aanwezig geweest en ik denk niet dat het festival zoveel schade aanricht voor de buurtbewoners. Dat er geluidsoverlast is kan misschien wel kloppen, maar ikzelf zou er niets mee inzitten, kan je toch gewoon gratis meegenieten? Ik vind het jammer dat het zo loopt want ik ben wel fan van Tomorrowland!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.