actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2014, 22:51
P*tricia P*tricia is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 25
Facebook introduceert noodknop

In een nieuwe versie van de Facebook-app voor smartphones zit een functie die ‘Safety Check’ heet. Wie in een rampgebied belandt, kan zo snel aan vrienden en familie laten weten dat alles oké is.

‘Als er een ramp of een crisis plaatsvindt, gaan mensen op Facebook kijken om updates te krijgen van geliefden die mogelijk getroffen zijn’, zegt Facebook. ‘Op zo’n moment is communicatie erg belangrijk, zowel voor mensen in rampgebieden als voor hun vrienden en familie.’ En daarom komt het sociale netwerk met Safety Check, een nieuwe functie in de mobiele app van Facebook.

Bij een grote aardbeving, een tsunami of andere rampen zal Facebook meteen een rampgebied instellen, en alle gekende gebruikers in dat gebied krijgen de vraag of alles oké is. Met een eenvoudige druk op ‘I’m safe’ zal Facebook automatisch een bericht op de tijdlijn publiceren en een melding sturen naar een aantal vrienden.

Safety Check werd door de Facebook-afdeling in Japan bedacht, maar zal snel voor alle gebruikers beschikbaar worden. Facebook wil zijn 1,3 miljard gebruikers hiermee de mogelijkheid geven om bij een ramp snel te communiceren. Maar om deze nieuwe Safety Check te laten werken, is uiteraard een werkende netwerkverbinding nodig. En dan blijft het wellicht makkelijker om snel even te sms'en naar ongeruste familieleden.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141016_01324610

Mening: Ook weer bij deze artikel heb ik gemend gevoelens. Langs de ene kant het is wel mooi dat je aan iedereen kunt laten weten dat alles goed is. (Als je tenminste een gsm hebt met een abonnement waarmee je overal op het internet kan, anders ben je hier ook niet veel mee.) Langs de andere kant moet dit weer echt op Facebook verschijnen. Eventjes een voorbeeld: een poosje geladen was ik met de mama van een vriend van mij aan het praten. Het ging er eigenlijk gewoon over dat zij het niet leuk zou vinden als haar dochter zwanger zou zijn (ze is al oud genoeg om kinderen te hebben) en ze zou het eerst op Facebook zetten. De dochter zei dit nu wel als een grapje tegen haar mama. Maar ik snap het wel waarom haar mama boos zou zijn, ik zou ook zo reageren. Zijn de mensen dan zo onbelangrijk dat je het zelf niet kunnen zeggen wat er aan de hand is? Maar pas op het is wel handig deze knopje en als je in zo een gebied bent dan heb je misschien niet zo veel tijd om iets te laten weten en dan is dit wel handig. Maar toch een sms of bellen zou ik liever appreciëren dan een melding op Facebook. Trouwens dit doet mij ook denken aan een andere topic namelijk het stalken. Tegenwoordig is het zo makkelijk om mensen te stalken, zeker als ze een smartphone hebben. De telefoon heeft dan een GPRS-functie die direct weet waar je bent en als je dan een account op Facebook hebt komt dat er ook mooi op te staan waar dat je bent wanneer je iets post. Ik bedoel de leven van een stalker wordt steeds makkelijker en makkelijker. Ga eens gewoon lekker op het internet en je weet direct wat die persoon aan het doen is of waar die persoon is etc. En eventjes om mijn stalk-theorie af te sluiten, wisten jullie dat Facebook een van de grootste internetwebsite is dat de gegevens van hun leden verkoopt aan derden. Ik heb er ooit eens een artikel over gelezen en ze verdienen heel veel aan hun informatie verkoop. Conclusie: nog meer spam, nog meer stalkers...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.