actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2015, 21:06
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
7 tips om je smartphone beter te beveiligen

7 tips om je smartphone beter te beveiligen

Zelf vinden smartphone-eigenaars dat ze zorgvuldig omspringen met de data op hun toestel, maar uit onderzoek van beveiligingsbedrijf LookOut blijkt dat ze nogal wat risico's nemen. Daaropm: 7 tips voor de privacybewuste smartphonegebruiker, gegeven door LookOut.

Smartphone-bezitters vinden van zichzelf dat ze best wel wat of zelfs veel verstand hebben van 'mobiele privacy'. In het onderzoek van LookOut, uitgevoerd bij 1.000 Amerikaanse volwassenen, gaf slechts 9 procent toe zijn of haar eigen kennis hierover ondermaats te vinden. Maar dat 'inzicht in de risico's' weerhoudt smartphonegebruikers er niet van om die risico's toch te nemen, constateert LookOut.

Zo geeft 76 procent te kennen gebruik te maken van publieke of open wifi-netwerken, hoewel de beveiliging daarvan te wensen overlaat. 61 procent bezoekt websites die hij of zij niet kent. 56 procent downloadt apps zonder de voorwaarden te lezen. 37 procent maakt gebruik van openbare oplaadstations en 33 procent haalt wel eens apps bij onofficiële app-marktplaatsen. Daarnaast beveiligt lang niet iedereen zijn smartphone met een pincode, en zien velen er ook geen graten in om privé-informatie op sociale netwerken te zetten, constateert LookOut. Eén op de drie respondenten geeft ook zonder blikken of blozen privégegevens prijs als ze in ruil daarvoor een app krijgen die ze graag willen hebben.

Aanleidingen genoeg voor LookOut om smartphone-gebruikers de volgende veiligheidsadviezen te geven:

Beveilig je smartphone met een pin-code of wachtwoord: Dat is de eerste verdedigingsmuur tegen dieven en 'pottenkijkers', aldus LookOut.
Beperk je activiteiten op openbare wifi-netwerken: De beveilging ervan is meestal slecht geregeld, waardoor hackers makkelijk mee kunnen kijken.
Let op de 's' achter 'http' als je surft: Dan weet je zeker dat de verbinding beveiligd is.
Wis je internetgeschiedenis regelmatig: Zodat je niet al te veel prijsgeeft als iemand ongeoorloofd toegang krijgt tot je apparaat.
Wees voorzichtig met het downloaden van apps: Kijk eerst of er recensies te vinden zijn en lees de voorwaarden, zodat je weet wat je blootgeeft aan de app-ontwikkelaar.
Zet de locatiediensten (regelmatig) uit: Ten minste, als je het onprettig vindt dat je locatie te traceren is en je die functie niet voor alle apps nodig hebt.
Installeer een beveiligingsapp : Zodat je malware kunt weren, kunt zien welke informatie apps ophalen en maatregelen kunt nemen bij verlies en diefstal.

Met dat laatste advies preekt LookOut wel voor de eigen parochie. LookOut is immers één van de leveranciers van dergelijke software.

Bron: Automatiseringgids

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws...mal-544351.html
25 maart 2015

Commentaar: Hackers worden steeds ingenieuzer. Hackers met slechte bedoelingen kunnen makkelijk je persoonlijke informatie misbruiken.
In het artikel staat dat 61% websites bezoekt die hij niet kent. Ik vind dit een domme vaststelling. Is het niet logisch dat je nieuwe websites leert kennen tijdens het zoeken van specifieke informatie? Als men enkel websites zou bezoeken die men kent, dan zou het doel van het internet ondermijnd worden, namelijk, informatie verspreiden en ter beschikking stellen van het publiek.
Ik moet toegeven dat ik soms ook gebruik maak van publieke of open wifi-netwerken. Het is waarschijnlijk naïef van mij om te denken dat dit geen kwaad zou kunnen. Een volgende keer zal ik twee keer nadenken voor ik hier gebruik van zal maken, de beveiliging stelt jammer genoeg niets voor.
Ik vind het niet verwonderlijk dat 56% apps downloadt zonder de voorwaarden te lezen. Ikzelf lees eerst de beschrijving van de app en enkele reacties voor ik de app download. Als de app de functie aanbiedt die ik zoek en als de reacties positief zijn, dan download ik de app zonder de verdere voorwaarden te lezen.
Het is niet slim om geen beveiliging op je smartphone te zetten, vind ik. Een smartphone is niet goedkoop, hem kwijt raken wil je zeker niet. Ik zou het nog frustrerender vinden te beseffen dat dieven zonder moeite van mijn gegevens gebruik zouden kunnen maken. Een pincode of een patroon instellen als beveiliging kost niet veel moeite. Smartphones stellen meerdere beveiligingen tot de consument zijn beschikking. Bij sommige smartphones kan je zelfs je vingerafdruk als ontgrendelingsmethode instellen.
In de toekomst zal ik deze tips in het achterhoofd houden. Het is niet prettig om te weten dat anderen via je smartphone zoveel informatie kunnen verwerven. Als ik dit kan voorkomen: graag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.