actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2012, 19:06
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Mol
Posts: 141
Belgische automobilisten hebben te vaak zware voet

BRUSSEL - Veertig procent van de Belgische automobilisten houden zich niet aan de snelheidsbeperking op de autosnelwegen. Maar ook op de regionale wegen, waar een beperking van 90 km/u geldt, wordt er vaak sneller gereden. Dat meldt de Waalse minister van Verkeersveiligheid Carlo Di Antonio in een persmededeling.
‘Een botsing tegen een snelheid van 120 km/u kan je vergelijken met een val van de negentiende verdieping’. Nochtans kan een klein beetje trager rijden, een grote impact hebben op de ernst van de verwondingen. ‘Als alle automobilisten gemiddeld 2 km/u trager rijden, zouden er 97 levens gered kunnen worden’, heeft Di Antonio laten becijferen.

In 2011 zijn er, volgens het BIVV, op onze wegen 770 personen gestorven. Dit komt neer op een stijging van 3,8 procent tegenover 2010, en dat terwijl de overheid het aantal verkeersdoden met de helft wil verminderen tegen 2020.

Bron: DS 2/11/2012

Mening:
Spijtig genoeg kan ik beamen dat op de baan steeds meer automobilisten veel te snel rijden. De automobilisten brengen hierdoor niet enkel hun eigen leven in het gevaar maar ook het leven van vele anderen. Vele sensibiliseringsacties spelen hier op in, door shockerende beelden te tonen en met pakkende slogans. Dit deert vele automobilisten niet. Ook snelheidscamera's hebben amper effect. De bestuurders remmen enkele meters voor de camera's plots af en trekken, eens ze de camera voorbij zijn, weer hevig op. Dit is echt levensgevaarlijk. Ik vraag me dan af wat we nog meer kunnen doen om het veiliger te maken op de baan? Volgens mij is het streefdoel van de regering nog ver weg. Eer we dit bereiken moet er een grote mentaliteitsverandering plaatsvinden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.