actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2013, 08:33
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Elke dag gewapende overval in kleinhandel

Elke dag vindt er in België een gewapende overval plaats op een juwelier, apotheker, café of nachtwinkel. Dat blijkt uit onderzoek van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ), zo schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.
Hoewel het aantal gewapende overvallen vorig jaar met zes procent daalde in vergelijking met 2007, neemt het aantal criminele feiten in sommige kleinhandelszaken wel toe. De grootste groei werd vastgesteld bij de juweliers, met 205 procent ten opzichte van 2007. Ook apothekers (+20 procent), nachtwinkels (+16,5) en cafés (+15) kregen met meer hold-ups te maken. Een omgekeerde evolutie was er bij de postkantoren(-92 procent), banken (-66), restaurants (-27) en warenhuizen (-20).

Kleinhandelaars zijn doorgaans minder goed beveiligd en hebben nog veel cash in omloop. "Meer elektronisch betaalverkeer zou criminelen
kunnen afschrikken", weet Christine Mattheeuws van het NSZ. "Maar dan moet de kostprijs voor elektronische betalingen naar beneden."

De zelfstandigenorganisatie vraagt de overheid om het elektronisch betaalverkeer verhoogd fiscaal aftrekbaar te maken voor zelfstandigen. Daarnaast wil het NSZ dat de overvallers strenger gestraft worden.

bron: hln.be

eigen mening: Dat er in België criminaliteit heerst wist iedereen in dit kleine land, maar dat er in België elke dag een gewapende overval plaatsvind is nieuw voor mij, wanneer ik dit las, wist ik niet goed of ik nu geschrokken moest zijn of ik moest toegeven dat ik niets anders had verwacht. Er is eenmaal criminaliteit in ons land, maar ik vind wel dat de overheid (als ze er iets kunnen aan veranderen) actie moet ondernemen, zelfs al moeten ze een extra inspanning doen, het gaat hier nog altijd om Belgen die gewoon hun werk proberen te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.