actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2009, 13:06
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 68
Glaxo wil rokers van de sigaret afhelpen

Glaxo wil rokers van de sigaret afhelpen
17/11/2009 11:00

Vaccinproducent GlaxoSmithKline (GSK) heeft ongeveer 500 miljoen dollar over voor een experimenteel medicijn dat rokers definitief van hun rookgewoonte zou moeten afhelpen.

Glaxo betaalt initieel 40 miljoen dollar aan het Amerikaanse biofarmabedrijf Nabi Biopharmaceuticals voor het experimentele vaccin NicVAX. Verdere betalingen -tot 500 miljoen dollar - zouden afhangen van de verdere ontwikkelingsdoelstellingen van het medicijn. Verwacht wordt dat het akkoord in het eerste kwartaal van 2010 bezegeld wordt.

Het vaccin NicVAX zou - door het immuunsysteem te prikkelen - verhinderen dat nicotine receptoren in de hersenen bereikt.

In oktober 2009 werd een gelijkaardig ant-rokersvaccin aangekondigd door Cytos Biotechnologie en het Zwitserse Novartis, dat evenwel al in een vroeg stadium zijn doel miste.

Roken wordt beschouwd als de belangrijkste doodsoorzaak wereldwijd. Jaarlijks sterven naar schatting 5,4 miljoen mensen aan de gevolgen van hun rookgewoonte.
Bron: Knack

Ik ben eens benieuwd of dit het aantal rokers zal doen dalen. Ik heb er sterk mijn twijfels bij omdat er veel rokers zijn die niet eens denken aan stoppen. Ik vind het wel een enorm goed iniatief, maar of het effect zal hebben... Er zijn immers al veel middelen die rokers van de sigaretten zou moeten afhouden, maar het blijft de beslissing van de roker zelf.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th November 2009, 09:53
Stefanie.Van.Rumste Stefanie.Van.Rumste is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schoten
Posts: 67
Dit is een erg goed initiatief. Als dit medicijn zou werken, en de testen positief worden bevonden. Dan kunnen alle mensen die roken van hun verslaving afgeraken.

Roken is niet alleen ongezond voor de mensen die roken. Ook mensen die in éénzelfde ruimte zitten, “roken” mee. Hun longen worden zo ook beschadigd. Het is een dure verslaving die je lichaam kapot maakt.
De vraag is natuurlijk, of mensen hun verslaving wel willen opgeven. Ik hoop dat dit medicijn werkt, en de rokers die van hun verslaving willen afgeraken, worden geholpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.