actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2014, 23:15
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
Klacht PVDA over Stemtest wordt pas na verkiezingen behandeld

Klacht PVDA over Stemtest wordt pas na verkiezingen behandeld

De Vlaamse Regulator voor de Media zal de klacht van de PVDA over de Stemtest van de VRT en De Standaard behandelen op woensdag 28 mei. Dat is drie dagen na de verkiezingen.
Begin maar stapte de PVDA naar de Vlaamse Regulator voor de Media omdat de partij niet was opgenomen in de Stemtest die onder meer de VRT en De Standaard in de aanloop naar de verkiezingen van 25 mei zouden lanceren. Die test vertelt kiezers in hoeverre de standpunten van de partijen overeenkomen met hun persoonlijke voorkeuren.

Nadat de eerste klacht van de partij onontvankelijk werd verklaard omdat de test nog niet online stond, diende de PVDA opnieuw klacht in zodra de test effectief online stond. Die klacht werd nu wel ontvankelijk verklaard, maar zal dus pas door de VRM worden behandeld na de verkiezingen.

‘Het is te zot voor woorden. Dit is Kafka in België: eerst hebben ze gezegd dat onze klacht ‘te vroeg’ werd ingediend omdat De Stemtest nog niet online stond. Eenmaal De Stemtest online zegt men eigenlijk dat de klacht ‘te laat’ komt en pas na de verkiezingen behandeld zal worden,’ aldus PVDA-kopstuk Peter Mertens. ‘De Kafkaïanen tasten in hun bureaschuif van zelfverklaarde formaliteiten en grabbelen het ene stoffige argument na het andere te voorschijn om toch maar niet ten gronde op de uitsluiting van de PVDA+ in te gaan.’

De partij vraagt nu dat de organisatoren van De Stemtest op zijn minst online aangeven dat de PVDA+ en andere partijen niet zijn opgenomen in de test, met een verwijzing naar de website van de uitgesloten partijen. ‘Dan weten de deelnemers tenminste dat niet alle partijen zijn vertegenwoordigd. Dat is een eenvoudig, constructief en intellectueel eerlijk voorstel dat onmiddellijk te realiseren is’, aldus Peter Mertens.

bron: De Standaard, 07/05/2014, http://www.standaard.be/cnt/dmf20140507_01095580

mening: Tja... wat moeten we hiervan vinden? Zelf vind ik het niet kunnen dat men deze partij niet in de stemtest zet. Wat het dan nog erger maakt is dat het de stemtest is van de VRT en De Standaard, toch twee zeer betrouwbare bronnen dacht ik. Natuurlijk kunnen we nu zeggen 'en wat dan met LDD', ook zij hebben reden tot klagen vind ik. Wat het dan nog droeviger maakt is dat de klacht pas word behandeld na de verkiezingen. Alsof ze bang hebben dat PVDA+ door de stemtest meer stemmen zou halen.

Als ik dan kijk naar het debat dat vandaag (07/05/2014) heeft plaatsgevonden, vind ik zeker dat deze partij mee in de stemtest moet worden opgenomen. Ze hebben toch voor een serieus discussiepunt aangekaart met de rijkentaks. Zelf vind ik het ook erg dat de linkse stemmer word belazerd, want zeg nu eerlijk... welke linkse partijen zijn er nog? Sp.a?? Is nu een centrumpartij geworden.

Gelukkig is de peiling van actualiteit.org wel in orde
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th May 2014, 14:14
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Graag gedaan ! Nu valt de datum dat de klacht wordt behandeld natuurlijk een beetje ongelukkig. Dus ik begrijp de houding van Peter Mertens in deze situatie. De Stemtest is een populair middel voor velen Belgen, dus uit die boot te vallen is zeker niet aangenaam.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th May 2014, 11:35
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Eerlijk is anders. Het is onbegrijpelijk dat zo'n stemtest partijen uitsluit met een 'te vroeg-te laat' redenering, de validiteit is zoek. Mensen gebruiken de stemtest om 'kleur' te kunnen kiezen, als niet alle 'kleuren' aanwezig zijn dan is de test oneerlijk en niet gelijk met de democratische stemming die ons te wachten staat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.