actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2014, 18:00
alexander.c*aes alexander.c*aes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: lichtaart
Posts: 26
De Wever wil niet reageren op 'flauwekul in België’

'Eerlijk gezegd, als je hier in China zit, ben je met andere dingen bezig dan het soort flauwekul waar men zich mee bezig houdt in politiek België op dit moment aan Franstalige kant’, laat N-VA-voorzitter en Antwerps burgemeester Bart De Wever weten. ‘Ik heb geen zin om daarop te reageren.'

De Wever is momenteel op economische missie in het Chinese Shangai. Het Radio 1-programma De Ochtend vroeg de N-VA-voorzitter naar zijn mening over de heisa rond een uitspraak van minister Jan Jambon over de collaboratie en over de aanwezigheid van enkele N-VA'ers op een verjaardagsfeest van eresenator Bob Maes, die de Vlaamse Militanten Organisatie oprichtte. De Wever deed de commotie af als flauwekul.

Over zijn eerste economische missie ooit is De Wever wel positief, ook al was hij vroeger sceptisch over buitenlandse reizen. 'Maar de sectoren die zijn meegegaan zijn in de wolken over de missie en dat maakt me tevreden'.

'In China heeft dat zin omdat ze heel hiërarchisch ingesteld zijn. De burgemeester betekent hier wel iets in een stad van 23 miljoen mensen en dan gaan er veel deuren open', aldus De Wever.

Bart De Wever is naar eigen zeggen ook tevreden dat hij een tegenkandidaat heeft voor de voorzittersverkiezingen. Geert Vertongen, voorzitter van de N-VA in Diepenbeek, heeft zich kandidaat gesteld. 'Des te beter dat er een tegenkandidaat is', zei De Wever. 'Ik heb geen ambitie om voorzitter voor het leven te zijn. Maar ik had wel oren naar het argument dat er nu best een voorzitter komt met wat kilometers op zijn teller.'

Bron: De standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141015_01322951

Mijn mening: Ik ben zeer blij dit te lezen, door deze goede samenwerking kan de haven van Antwerpen meer omzet krijgen en dit is zeker goed voor de economie van Vlaanderen en zeker ook die van Belgie. Je kan ook lezen dat Bart De Wever ook een goed persoon is om mee te nemen naar de grootste haven van de wereld om zo'n grote bedrijven - die een vestiging hebben in de haven van Antwerpen - te helpen met contacten te leggen en contacten te versterken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.