actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2014, 21:34
Hanne.S*els Hanne.S*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lille
Posts: 26
Belgische F-16’s hebben al dertigtal missies uitgevoerd

Belgische F-16’s hebben al dertigtal missies uitgevoerd

De zes Belgische F-16’s die sinds begin oktober in Irak worden ingezet in de strijd tegen Islamitische Staat hebben intussen een dertigtal missies uitgevoerd. In twee gevallen zijn er terroristische doelwitten onder vuur genomen. Dat hebben militaire bronnen bevestigd.
De Belgische F-16’s opereren vanuit het nabijgelegen Jordanië. Ze hebben op 5 oktober een groep opstandelingen aangevallen die zelf grondtroepen van de internationale coalitie tegen IS onder vuur namen met mortieren. De strijders hadden zich verschanst in de bosrand en werden uitgeschakeld door een bom van 250 kilogram.

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...ampaign=seeding
13 oktober 2014

mening: Dat we mee helpen in de strijd tegen de Islamistische staat vind ik allemaal goed. Al vind ik de ondersteunende militaire hulp wel beter, omdat we dan onze eigen soldaten minder in gevaar brengen. De F-16's vind ik persoonlijk minder. Hierdoor schaden we ook onschuldige burgers. Deze Islamistische staat zit trouwens overal. Door bombardementen gaan we ze niet kunnen stoppen, ik denk eerder dat we op de grond moeten strijden. Maar dat maakt de strijd weer eens zo erg, met veel meer doden aan onze kant. Het is een gevaarlijke kwestie, waar ik liever van heb dat ons land er buiten blijft buiten een ondersteunende rol dan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th October 2014, 23:11
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Ik ben het best met jou eens Hanne. Wij zijn maar een klein landje en tonen hier onze hulp en hoe dapper we zijn, maar als de IS zich ineens puur tegen ons zou keren, dan staan we nergens meer. Het lijkt soms wel alsof België het enige land is dat echt strijd tegen de IS, terwijl dat zeker onlogisch is. België kan beter een ondersteunende rol uitvoeren zoals Hanne aanhaalt. Daarnaast vind ik het ook niet zo slim om telkens alle aanslagen die wij doen wereldwijd te publiceren. Op deze manier weet ook de IS duidelijk welk land er iets van hen heeft verwoest en kunnen ze zich nogal snel tegen ons keren terwijl wij niets voorstellen.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.