actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th April 2013, 11:51
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Artsenvakbond dreigt met staking in ziekenhuizen

Artsenvakbond dreigt met staking in ziekenhuizen
BVAS, de grootste artsenvakbond, dreigt met een staking in de ziekenhuizen. Aanleiding zijn de besparingen die de federale regering in het kader van de begrotingscontrole wil doorvoeren in de gezondheidszorg.

Bij de jongste begrotingscontrole besliste de federale regering om voor 166 miljoen euro bijkomend te besparen in de gezondheidszorg. Volgens BVAS zijn er beslissingen genomen rond de honoraria van cardiologen en van privélaboratoria voor klinische biologie. Dat is volgens het artsensyndicaat 'een aanfluiting van het Nationaal Akkoord Artsen-Ziekenfondsen, dat nog geen drie maanden oud is'.

Ook een financiering van de ziekenhuizen per pathologie is voor BVAS onaanvaardbaar. ‘Ziekenhuizen zullen altijd voor de goedkoopste geneesmiddelen en minder moderne behandelingsmethodes kiezen.'

De vakbond polst momenteel de achterban om mogelijke acties te plannen. Een staking in de ziekenhuizen is daarbij een mogelijkheid.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...130411_00537059 (geraadpleegd op 12 april 2013)

Ik begrijp dat artsen boos zijn dat er bespaard gaat worden in hun sector. Dat is logisch, als we gaan besparen in de bouw, dan zijn de bouwwerkers boos. We kunnen gewoon nooit iedereen tevreden houden. Mijn mening is dat iedereen al moeten meehelpen aan het oplossen van de crisis. Op dit moment komt veel op de schouders van de gewone man. Artsen verdienen gemakkelijk het dubbele van deze gewone man dus ze mogen wel een beetje loon afgeven vind ik. Oké, ik hoor je al zeggen ‘loon naar werken’. Ja, artsen hebben een zware en enorm belangrijke baan die vermoeiend is. Ik ben me daar effectief van bewust. Maar in tijden van crisis moet niet enkel de gewone man alle schulden dragen. Ook de rijken, waaronder artsen, advocaten, notarissen… mogen hun steentje bijdragen. Wel vind i dat er niet bespaard mag worden op de gezondheidszorg zelf. Mensen moeten de mogelijkheid krijgen om een zo goed mogelijke behandeling te krijgen.Een staking in ziekenhuizen vind ik zeker geen goed idee. Mensen moeten de juiste behandeling kunnen krijgen en ziekenhuizen mogen niet zomaar op klein vermogen gaan. Dit is zeer nadelig voor onze gezondheid. Als arts heb je er voor gekozen om altijd in te staan voor anderen en levens te redden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.