actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2016, 16:35
Brent.B*ockx Brent.B*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 36
"Eén op de vijf fietsers elke dag naar school zonder voor- of achterlicht"

"Eén op de vijf fietsers elke dag naar school zonder voor- of achterlicht"

Maar liefst 20 procent van de schoolgaande fietsers vertrekt elke dag zonder voor- of achterlicht op hun fiets. Dat schrijft Het Nieuwsblad na een eigen telling.

De herfstvakantie is voorbij, en we zijn overgeschakeld naar de wintertijd. Nu het 's ochtends nog donker is, maar ook tegen het einde van de schooltijd al stilaan donker begint te worden, zullen de politiezones strenger controleren. Op fietsen zonder licht staat een boete van 55 euro.

"Fietsers moeten ook beseffen dat ze zelf een verantwoordelijkheid dragen. Als autobestuurder merk je al snel dat sommige fietsers totaal niet opvallen in het verkeer", zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA).

Bron: De Morgen 7/11/2016
http://www.demorgen.be/binnenland/-...licht-b649d21d/

Eigen mening:
Ik vind het goed dat de politiezones hier strenger gaan op controleren. Maar ik vind ook dat deze verantwoordelijkheid grotendeels bij de ouders ligt. De scholen moeten hier ook op inspelen met een campagne rond fietslichten. Bijvoorbeeld met een filmpje waar er gevaren in worden getoond als men het fietslicht niet opzet of bij aankomst aan de schoolpoort met de fietslichten op krijgen ze een stikker. Zo kun je kinderen stimuleren om hun fietslicht dagelijks op te zetten. Zo zullen ze beseffen dat het belangrijk is om gezien te worden in het verkeer. Een boete van 55 euro vind ik dan ook correct. Ik zou de fietsers eerst een waarschuwing geven zodat ze beseffen dat ze fout zijn en zo hun fout kunnen rechtzetten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.