actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2016, 12:13
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
Zeker 67 doden bij ernstig ongeval Chinese kolencentrale

Bij een ernstig ongeval op de bouwplaats van een elektriciteitscentrale in het oosten van China zijn donderdagochtend (lokale tijd) minstens 67 mensen om het leven gekomen. Een werfplatform stortte in.

Een steiger van een koeltoren in opbouw in de kolencentrale Fengcheng in de provincie Jiangxi zou zijn ingestort. Zeker twee mensen raakten gewond en er is nog sprake van een vermiste.

De werken aan de centrale begonnen in juli vorig jaar. Bedoeling is twee extra generatoren van elk 1.000 MW te bouwen. Die moeten eind 2017 en begin 2018 opgeleverd worden. Er werd in de bouw 7,7 miljard yuan (1,1 miljard euro) geďnvesteerd.

Woede

Dodelijke ongevallen op bouwplaatsen in China komen regelmatig voor en de woede om de slechte veiligheidsmaatregelen van werkgevers neemt hand over hand toe. President Xi Jinping zei vorig jaar nog dat hij extra maatregelen zou nemen.

Bronvermelding: De Morgen, 24/11/2016 (http://www.demorgen.be/buitenland/z...trale-b30a15b6/)

Eigen mening: Ik denk dat ik niet moet zeggen dat we hier spreken van toch een zeer ernstig ongeval. In het artikel staat vermeld dat er op bouwplaatsen in China wel regelmatig dodelijke ongevallen voorkomen. Ik snap dan ook volledig dat de werknemers die daar werken boos zijn. Ik denk toch dat als je ergens gaat werken dat je de zekerheid wilt dat het volkomen veilig is. Wat ik dan niet snap is dat ze daar in China niets aan doen, zeker nadat de president gezegd heeft dat hij extra maatregelen zou nemen. Het zou me dan ook niet verbazen moesten al deze ongevallen leiden tot een algemene staking bij de werkmannen met als voorwaarde om terug te gaan werken dat er betere veiligheidsmaatregelen komen.

Laatst aangepast door Jochem.W*uters : 24th November 2016 om 12:19.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.