actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2014, 13:23
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Aantal ebola-besmettingen boven de 10.000

Het aantal gevallen van ebola is wereldwijd boven de 10.000 uit gestegen, onder wie 4.922 doden. Dat blijkt zaterdag uit de jongste balans van de Werelgezondheidsorganisatie (WHO).

Sinds de start van de epidemie zijn 10.141 gevallen gesignaleerd in acht landen. De Wereldgezondheidsorganisatie maakt onderscheid tussen de zwaar getroffen landen (Guinée, Liberia, Sierra Leone) en de landen die slechts enkele gevallen tellen (Mali, Nigeria, Senegal, Spanje en de Verenigde Staten). In Mali zijn wel vijftig personen in quarantaine geplaatst.

Zwaarst getroffen is Liberia, dat overal in het land met de epidemie krijgt af te rekenen. Het land telt al 4.665 gevallen, onder wie 2.705 doden. In Sierra Leone gaat het om 3.896 gevallen en 1.281 doden.

Sinds de start van de epidemie zijn ook al 450 hulpverleners besmet geraakt. Meer dan de helft overleefde de ziekte niet.

Bron: 26/10/2014, De standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141025_01341585

Mening: Dit lijkt wel op een fictie reeks of film maar het is werkelijkheid. Onze wereld heeft wel vaker te kampen gehad met een epidemie of pandemie, maar toch vind ik dit nog steeds angstaanjagend. Er zijn een heleboel dingen bezig, strijd met de IS, ebola, ... Natuurlijk kan de media dit ook behoorlijk opblazen maar ik vind dat het nieuws weer zijn piekpunt bereikt. Ik vind wel dat er geen reden is tot paniek, zolang we voorzichtige maatregelen nemen zoals de besmette niet aanraken en onmiddellijk de handen wassen wanneer we terug thuis komen van het stad. Ik ga me alvast een flesje anti bacteriële zeep aanschaffen voor onderweg. Ze zouden overal strenger moeten zijn met deze maatregelen meer controles uit voeren aan luchthavens etc. voor het te laat wordt, of is het al te laat?

Laatst aangepast door Sharon.G*bruers : 26th October 2014 om 13:29.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.