actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2009, 11:59
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Regering heeft geen geld voor energiepremies

De federale regering is op zoek naar geld om de energiepremies van 105 euro per gezin te kunnen betalen. Veel gezinnen zullen hierdoor tot volgend jaar op de premie moeten wachten. Dat kan men afleiden uit het antwoord van minister Magnette op een vraag van Liesbeth Van der Auwera (CD&V).


Vorig jaar besliste de regering Van Rompuy in het kader van het relanceplan om een éénmalige energiepremie voor huisverwarming (aardgas, olie, elektriciteit) van 105 euro per gezin toe te kennen. Enige voorwaarde: een jaarlijks gezamenlijk belastbaar inkomen van minder dan 26.000 euro.

Op de begroting 2009 is 54 miljoen euro uitgetrokken, 40 miljoen euro te weinig. De regering is nu op zoek naar geld in de begroting 2010.


Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...ekort-komt.aspx

Persoonlijke mening: Ik vind het jammer dat weer de "gewone man" moet opdraaien voor de "fouten" binnenin de regering. Zoals in een ander bericht: Ambtenaar kost schatkist 100 miljoen euro. Door zulke fouten, moeten wij extra opdraaien voor de schade die is geleden. Ik vind het ook jammer dat verschillende gezinnen de toekenning van 105 euro zien voorbijgaan aan hun neus, doordat er een tekort is aan middelen. Er zijn gezinnen die deze toekenning echt kunnen gebruiken. Het zou mij verbazen moest de overheid toch al deze gezinnen een toekenning kunnen geven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.