actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2010, 15:04
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Man mishandelt stiefzoontje omdat die in broek plaste

Man mishandelt stiefzoontje (3) omdat die in broek plaste

Een 28-jarige man uit Antwerpen en zijn 26-jarige ex-vriendin uit Laakdal moesten zich vandaag voor de Antwerpse strafrechter komen verantwoorden voor het opzettelijk toebrengen van slagen aan haar 3-jarig zoontje. Het openbaar ministerie vorderde twee jaar cel, waarvan een deel met uitstel op voorwaarde dat ze in gezinsbegeleiding en therapie gaan.

Het jongetje werd op 15 januari 2010 met levensbedreigende verwondingen opgenomen in het ziekenhuis. Hij had een abdominaal trauma, een buil op zijn hoofd en blauwe plekken op zijn onderrug en in zijn gezicht. De artsen vermoedden dat hij geslagen werd en schakelden de politie in.

Tegen de toiletrand
Het kind bevestigde dat zijn papa dat gedaan had. Die ontkende eerst, maar gaf later toch toe dat hij zich kwaad had gemaakt omdat het jongetje in zijn broek had geplast. Hij had hem ruw tegen de toiletrand geduwd. Het was ook niet de eerste keer dat hij zijn stiefzoon hard had aangepakt.

De zus van de man verklaarde tegenover de politie dat ook de moeder van de jongen hem wel eens sloeg. Zo zou ze hem bij zijn arm door de kamer hebben gesleurd, waarbij hij zijn rug bezeerde aan de deurdrempels, en zou ze ook de deur tegen zijn hoofd hebben geslagen. De moeder ontkende dat echter en vroeg de vrijspraak.

Ze stelde zich burgerlijke partij tegen haar ex-vriend en vroeg 1.000 euro schadevergoeding. Vonnis op 24 november. (belga/sps)

Bron: www.hln.be

Eigen mening: Ik vind het verschrikkelijk erg voor het jongetje. De ouders hadden helemaal zo niet mogen reageren. Het is een kind van 3 jaar, dan kan het zeker en vast nog wel eens gebeuren dat het in zijn broek plast. Ik vind eigenlijk de 2 jaar die hij krijgt nog veel te min. Kinderen slaag je gewoon niet. Ik hoop voor het kindje dat zijn moedere hem inderdaad niet heeft geslagen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th October 2010, 15:27
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Persoonlijk vind ik dit echt niet kunnen dat een ouder zijn/haar kind mishandelt. Waar halen ouders het besef om hun zoon hiervoor te straffen? Ze zijn echt niet goed wijs in hun hoofd. Voor een kind van 3 jaar is het zelfs logisch dat dat kind af en toe nog in zijn broek plast. Een kind kan nooit alles van de eerste keer perfect doen, men moet het kind de kans geven om zich daarin te ontwikkelen. Deze ouders laten dit totaal niet toe en willen dat hun kind in hun ogen alles kan. Voor zulke feiten zou men minstens 15 jaar celstraf moeten eisen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th October 2010, 18:02
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Ik snap niet dat mensen een kind zo kunnen behandelen. Een kind is iets dat er (meestal toch) gekomen is uit liefde. Waarom mishandel je dit dan? Je hoort wel vaker dat de stiefouder het kind mishandelt. Ik snap dan ook niet dat de moeder dit toeliet. Het is ene driejarig jongentje. Komaan, is het niet normaal dat die soms nog een ongelukje voor hebben?
Voor mij mogen de ouders allebei de gevangenis in. De ene omdat hij zijn stiefzoon mishandelde, de ander omdat ze nooit iets gedaan heeft tegen het geweld van haar vriend aangezien het niet de eerste keer was dat hij het jongentje mishandelde.
Ik vraag me bij dit artikel ook af of mensen uit de omgeving nooit iets hebben gemerkt? De man geeft toe dat hij het kind meermaals mishandelde. Heeft nooit iemand van de grootouders, vrienden, kleuterklas,… dit dan opgemerkt? Door het lezen van dit artikel komt ook de vraag “Wat zou ik doen als ik vermoedens heb dat iemand zijn kind mishandelt?”. Een vraag waar we misschien ook allemaal wel eens over moeten nadenken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.