actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2012, 19:43
p*eter.vandenhoof p*eter.vandenhoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 25
Politie rolt inbrekersbende op

Politie rolt inbrekersbende op


WAREGEM - De politiezone MIRA heeft in Waregem een inbrekersbende opgerold. Dat bevestigde persofficier Michaël Vanden Heede van de zone MIRA woensdag. De bende is verantwoordelijk voor een dertigtal inbraken.

De lokale recherche startte begin dit jaar een gerechtelijk onderzoek naar aanleiding van een ware inbrakenplaag in Waregem en deelgemeente Desselgem. Aanleiding van het onderzoek was het oppakken van vier verdachten in het kader van een woninginbraak in Dentergem. Bij deze inbraak werden twee voertuigen gestolen. Eén voertuig werd door de daders in de Leie gedumpt, het andere werd achtergelaten in de Waregemse woonwijk Nieuwenhove.

Al snel werd duidelijk dat de verdachten in aanmerking kwamen voor meerdere inbraken in de omgeving van Desselgem en dat nog meerdere daders bij deze feiten betrokken waren. Van begin 2010 tot mei 2012 sloegen de dieven een dertigtal keer toe. ‘Zowel overdag als ‘s nachts', verduidelijkt Vanden Heede. ‘In sommige gevallen drongen ze met bruut geweld de woning binnen. Hun buit bestond steeds uit juwelen, fototoestellen, computers, laptops, fietsen en geld. De gestolen goederen verkochten ze nadien in teleboetiekwinkels in Kortrijk.'

In totaal werden 15 daders opgepakt. De meesten zijn afkomstig uit Waregem. Ze zijn allemaal tussen 18 en 22 jaar. Eén van de daders woont in Desselgem en kan volgens de politie beschouwd worden als de leider van de groep jonge criminelen. Omdat de meeste feiten waarvan ze worden verdacht in Desselgem gebeurden, spreekt men van ‘de bende van Desselgem'. Meerdere betrokkenen werden onder aanhoudingsmandaat geplaatst.

bron : http://www.standaard.be/artikel/det...121205_00392273

commentaar :
Ik heb voor dit artikel gekozen omdat ik het erg belangrijk vind dat dergelijke criminele bendes een halt worden toegeroepen. Een inbrekersbende is een maatschappelijke plaag die best serieus kan genomen worden aangezien deze in veel gevallen financiële problemen en psychologische schade teweeg brengt bij de slachtoffers. Wanneer een bende ook overdag inbraken pleegt en als, zoals hier vermeld, dit soms gepaard gaat met bruut geweld kan men wel stellen dat dit vrij gevaarlijk volk is en mag men blij zijn dat het niet uit de hand is gelopen. Inbrekersbendes komen overal voor, ook in mijn buurt hebben we er een tijdje last van gehad. Wij mochten ons gelukkig prijzen dat de inbrekers onze deur niet geforceerd kregen maar kennissen hadden minder geluk. Ik kan er dus, in beperkte mate, over meespreken dat zo'n georganiseerde inbrekersbende een ware plaag is voor een regio en ik veronderstel dat dit een grote opluchting is voor de mensen daar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.