actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2015, 06:39
lore.c*usters lore.c*usters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kasterlee
Posts: 21
Burgemeesters willen dwangsom als GAS-boete niet werkt

Krijgen GAS-recidivisten binnenkort een dwangsom opgelegd? Als het van de Vlaamse burgemeesters afhangt alvast wel.

De Vlaamse burgemeesters willen van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) gedaan krijgen dat ze dwangsommen kunnen opleggen aan mensen die de openbare orde in hun gemeenten ‘hardnekkig blijven verstoren’. Dat is te lezen in hun evaluatie van de nieuwe GAS-wet*geving.

‘De GAS-boetes geven gemeenten extra mogelijkheden om allerhande vormen van overlast te beteugelen. Maar we hebben onvoldoende middelen om in het geval van overlast zaken effectief af te dwingen’, zegt de Oudenaardse burgemeester Marnic De Meulemeester (Open VLD), tevens de voorzitter van de Commissie Burgemeesters en Veiligheid van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG).

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151109_01963418
10/11/2015

Mijn mening: Ik vind dit een beetje 'over the top' als je gaat kijken waarvoor je allemaal een gasboete kan krijgen dan zal je zien dat dit er heel erg veel zijn en soms echt voor de stomste dingen. Om hier dan nog eens dwangsom aan vast te hangen vind ik geen goed idee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.