actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2014, 20:38
veronique.h*rmans veronique.h*rmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 20
Rutten: "In januari meer geld op loonbriefje"

Wie werkt, zal in januari meer geld op zijn loonbriefje zien. Dat zei Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten in het VTM-Nieuws. Rutten spreekt van gemiddeld ongeveer 300 euro netto extra per jaar.


Rutten bleef de voorbije anderhalve maand op de achtergrond. "We hebben een nieuwe regering en daarin zitten met Alexander De Croo, Bart Tommelein en Maggie De Block uitstekende ministers. Dan heb je als partijvoorzitter werk te doen in de luwte. Los daarvan kom ik enkel op televisie als ik iets te zeggen heb".







"In januari zal iedereen die werkt meer geld zien op zijn loonbriefje. Ik probeer te tonen wat Open Vld doet in de regering. We werken hard, zowel federaal als Vlaams".

Personenbelasting omlaag
"We willen de komende jaren ook graag de personenbelasting omlaag, zodat wie werkt ook meer overhoudt", aldus nog Rutten in het VTM-Nieuws.

"Voor mij is dat het debat. Ik zie dat anderen als enige oplossing altijd voor nieuwe belastingen kiezen. Laten we eerst de belastingen verlagen en zeggen hoe mensen meer gaan overhouden, daarna zullen we de rest van het debat wel voeren. Niet omgekeerd, want dan eindig je in dit land opnieuw als wereldkampioen belastingen".

Positieve ingesteldheid
Dat mensen ongerust zijn over wat er komt, begrijpt Rutten. "Maar een positieve ingesteldheid zou ons veel verder brengen", zegt ze. Ze wijst daarbij op de lage rente, waardoor mensen goedkoper kunnen lenen.

Toekomstrecepten
Rutten is ervan overtuigd dat de sociale onrust niet zal blijven duren: "Ik weet zeker dat we door dag na dag resultaten te boeken ook die mensen die aan het staken zijn, kunnen overtuigen dat dit de beste recepten zijn voor de toekomst". Ze roept de vakbonden op om constructief mee aan tafel te zitten.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...onbriefje.dhtml

mening: Ik vind dit een positief initiatief. Dit is al een kleine stap om het voor de hard werkende mens het iets makkelijker te maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.