actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2017, 14:22
Linus Linus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2017
Locatie: nijlen
Posts: 23
Talking Belgen trekken massaal naar Sicilië: “Ik koop het huis voor 1 euro. Nee, ik was eerst

De meeste dromen zijn bedrog, maar een huis kopen voor één schamele euro kan echt. Tientallen landgenoten deden het al, honderden anderen zijn het van plan en reizen daarom in groep naar Sicilië. Met kleingeld in onze achterzak vlogen wij mee naar wat binnenkort Klein België is.
Een vieze walm overvalt ons, nadat schepen Toti Nigrelli - gewapend met een immense sleutelbos - de rotte voordeur van een van de fameuze 1 eurohuisjes heeft geopend. Binnen wacht een keukentafel onder de duivenpoep, een opgemaakt bed onder de duivenpoep, een statige kleerkast onder de duivenpoep. Maar ook een mooie marmeren trap en tal van grote kamers, waar mits geduld en investeringen iets moois van te maken valt. De vijftien Belgen met wie we op stap zijn in het Siciliaanse Mussomeli halen hun neus op en haasten zich naar buiten. Daar willen ze hun zuurverdiende euro niet aan spenderen.
Op straat hebben we veel bekijks. Tussen de kier van hun gordijnen of verstopt achter een bloembak op hun balkon: iedere grijze Italiaan piept even wanneer we voorbijwandelen. Ze zijn het gewoon, vorige week liepen hier ook zestig Belgen rond. Allen met hetzelfde doel: op zoek naar een belachelijk goedkope woonst. “Ik ben blij dat jullie hier zijn”, lacht de 62-jarige Enza. Rechtover haar staan vier huizen als één blok te koop voor 1 euro. “Al twintig jaar staan ze leeg, niemand kijkt ernaar om, niemand wil ze kopen. Op den duur woont hier geen kat meer.”
Jonge inwoners hebben het historisch centrum van Mussomeli of Acquaviva ingeruild voor een woonplaats waar meer werkgelegenheid is. Elders op Sicilië, in Europa of zelfs in België. In de jaren vijftig telde Acquaviva 4.000 inwoners, nu zijn dat er nog 900. Mussomeli bijna 16.000, vandaag minder dan 11.000. Met de spotprijzen hopen de twee gemeentebesturen opnieuw leven in de brouwerij te brengen, het toerisme en de lokale economie aan te wakkeren.

bron: HLN online 25/11/2017 https://www.hln.be/de-krant/belgen-...eerst~af25186b/

mijn mening: Persoonlijk vind ik dit een geweldig idee. Een huis voor slechts één euro kopen! Oke, ik geef toe dat er waarschijnlijk wel voor enkele duizenden euros werk aan je huisje is dan. Maar als je een nieuw appartement of huisje daar wil kopen is het waarschijnlijk zelfs nog duurder. Eens je huisje daar is opgeknapt, heb je wel een vakantiehuisje waar je naartoe kan wanneer je maar wil. + Als daar vele €1-huizen verkocht worden zal dat de lokale economie ook nog eens ten goede komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.