actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2009, 22:12
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Balen
Posts: 66
Asbest doodt jaarlijks honderden mensen in ons land

Jaarlijks sterven in België zeven- tot achthonderd mensen aan de gevolgen van de blootstelling aan asbest. Dat stelt de Belgische vereniging van asbestslachtoffers (ABEVA) aan de vooravond van de start van het proces tegen twee topmannen van Eternit in Turijn. De Zwitserse industrieel Stéphane Schmidheiny en de Belgische baron Louis Cartier de Marchienne moeten er verschijnen. Wereldwijd sterven jaarlijks minstens 110.000 mensen aan de gevolgen van de blootstelling aan asbest, stelt ABEVA op basis van gegevens van de International Labour Organization.

Het Asbestfonds (AFA) heeft volgens ABEVA bovendien in België vorig jaar 236 patiënten met longvlieskanker, 32 gevallen van asbestose en 39 dossiers van verdikking van het borstvlies vergoed. Kankers die te maken hebben met asbest, zoals longkanker en longvlieskanker, zijn nog steeds niet te genezen. (belga/svm)

http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezond...-ons-land.dhtml

Mening:
Ooit beschouwd als nuttig middel maar iets waarvan de gevaren al lang bekent zijn en blijkbaar toch maar schade blijft berokken. Zo'n 10 jaar geleden hebben ze in de gemeente mol renovatie werken gedaan om alle asbest uit openbare gebouwen te krijgen dus ik verschiet nu van dat het nog steeds zoveel schade berokt voor zoveel Belgen en zelfs buiten België. Ik vraag me dan af waarom het zolang kan aanslepen. Gezondheid wordt zo belangrijk geacht en is bij politieke partijen ook altijd een punt om mensen te lokken voor te stemmen op hun. Als er nu geen alternatieven bekent waren zou ik begrip kunnen aantonen maar er zijn veel alternatieven bekent die niet zo heel duur zijn dus ik begrijp het echt niet.
__________________
"These are my principles. If you don't like them, I have others." - G. Marx.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.