actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2009, 15:32
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Van Rompuy ontsnapt niet aan communautair conflict

De drie niet-benoemde burgemeesters uit de rand rond Brussel dringen er bij oud-premier en kersvers Europees president Herman Van Rompuy op aan om een positie in te nemen in het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat staat maandag te lezen in La Libre Belgique.
De drie niet-benoemde burgemeesters van Linkebeek, Kraainem en Wezembeek-Oppem willen de voorzitter van de Europese Raad vragen naar zijn standpunt rond BHV, rekening houdend met het feit dat de ‘Europese Commissie de Vlaamse eisen in de Brusselse rand heeft veroordeeld’ en met de vraag van de ‘Raad van Europa om de drie burgemeesters te benoemen’.

‘Men kan zich niet aan de ene kant op de borst kloppen dat men tot de top in Europa behoort en tegelijk aan de andere kant de Vlaamse manoeuvres steunen die de elementaire regels van de democratie met de voeten treden’, zo stelt de burgemeester van Linkebeek, Damien Thiery, in La Libre.

De interpellatie van Herman Van Rompuy gebeurt met de goedkeuring van FDF-voorzitter Olivier Maingain.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20091130_007

Persoonlijke mening: Na verscheidene discussies te hebben gevoerd over de BHV-questi is er nog steeds geen beslissing genomen om BHV al dan niet te splitsen. Ik vind dat deze situatie een verkwisting van kostbare tijd is net als de Lange Wapperquesti. Ik denk niet dat het moeilijk is om een beslissing te nemen inzake BHV. Je splitst deze dorpen/steden of je splitst ze niet. Yves Leterme is er niet in geslaagd om deze questi op te lossen, hij is er echter wel in geslaagd om alles nog moeilijker te maken.

Ik ben het wel beu dat er talloze discussies worden gevoerd zonder enig resultaat. Neem een (2e)referendum af, laat het volk beslissen. Dat doet de overheid al zo weinig. Misschien kan het volk een antwoord bieden op de vraag die de ministers zich al menige maanden stellen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2009, 00:13
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Antwerpsesteenweg 474 2390 Malle
Posts: 69
Ik geef je volledig gelijk als je 'het gewone volk' meer wil betrekken bij de politiek, niet enkel in situaties waar de politiek echt niet uitgeraakt zoals het nu is. Het is echter niet zo gemakkelijk. Aan wie zou je het referendum voorleggen? Aan heel België, waarvan 99% nog nooit in BHV is geweest? Alleen aan de inwoners van BHV en buurgemeenten, dan heb je weer een te klein referendum om effectief iets te besluiten op basis van dit referendum. Volgens mij is dit een kwestie die beslist zal worden door veel onderhandelingen en veel 'wafelijzerpolitiek'.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.