actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2009, 15:40
Alexandra
Gast
 
Posts: n/a
Touring vraagt systematische controle buitenlandse nummerplaten

Touring vraagt systematische controle buitenlandse nummerplaten

Veel automobilisten met een buitenlandse nummerplaat die in België wonen, vertikken het om hun wagen ook in ons land in te schrijven. Dat zegt Touring. De mobiliteitsorganisatie vraagt een systematische controle van voertuigen met vreemde nummerplaten, die lang in dezelfde straat of buurt blijven.

Dat deze automobilisten hun wagen niet inschrijven, heeft volgens Touring verregaande gevolgen: de overheid loopt een pak autobelastingen mis, verkeersboetes worden zo goed als nooit betaald, en dergelijke auto's moeten ook geen technische controle ondergaan.

30 miljoen euro
Touring schat dat de staat jaarlijks meer dan 30 miljoen euro misloopt, maar wellicht gaat het om veel meer, want er zijn geen exacte cijfers beschikbaar, aldus de organisatie. Een parameter is het aantal snelheidsovertredingen van "buitenlanders". Dat gaat jaarlijks om 20 tot 30 procent van het aantal "flitsen", aldus Touring. "Vooral Duitse, Franse, Poolse en Roemeense nummerplaten komen aan bod."

De organisatie vraagt een systematische controle van voertuigen met vreemde nummerplaten en ziet daarbij een cruciale rol weggelegd voor wijkagenten. Volgens Touring moet de tijdsduur om te mogen rondrijden met een voorlopige en belastingvrije nummerplaat, ook worden ingekort van zes naar drie maanden, zonder mogelijkheid om te verlengen. (belga/sps)
27/10/09 11u31

http://www.hln.be

Persoonlijke argumentatie:
Naar mijn mening is dit artikel zeker maatschappelijk relevant. Het gebeurt regelmatig dat Belgen een boete krijgen verscheidene redenen. Ik vind dat het daar meer dan normaal dat mensen die in België wonen maar die een andere nationaliteit hebben ook hun boetes moeten betalen. Anders kunnen zij zomaar overtredingen doen zonder dat zij er voor beboet worden.
De staat komt al heel wat geld te kort, dus ik vind dat dit probleem zo snel mogelijk moet aangepakt worden. Ik vind dat er strengere controles moeten worden gedaan en dat iedere buitenlander die in. België komt wonen zijn auto ook hier moet inschrijven. Zo kan hij dit soort zaken niet ontduiken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.