actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2014, 12:54
Roxan.b*oeckx Roxan.b*oeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Balen
Posts: 26
‘Wachten op volledig getest ebolavaccin kan duizenden levens kosten’

Een aanslepende ethische discussie over het overslaan van de gebruikelijke stappen in het op punt stellen van een ebolageneesmiddel, kan betekenen dat er nog vele duizenden mensen onnodig aan de ziekte sterven. Dat is gezegd op een debatavond over ebola, die donderdagavond plaatsvond in Hasselt.
Professor Niel Hens (UHasselt en UAntwerpen) nam deel aan het expertendebat over ebola in Hasselt, dat volgende week met dezelfde deelnemers nog eens wordt herhaald in Antwerpen. Voor een volle zaal van 160 aanwezigen ging de discussie vooral over het gebruik van een vaccin tegen ebola. ‘Het gaat om een ethische kwestie, waarbij er voor- en tegenstanders zijn om de procedure om een medicijn te ontwikkelen al dan niet te verkorten’, zegt hij. ‘Als we de ziekte willen indijken en vele duizenden mensenlevens willen sparen, moeten we volgens mij een uitzondering durven maken en rechtstreeks van de dierproeven op mensen overgaan. In het andere geval moeten we minstens wachten tot maart 2015 om het vaccin op mensen toe te dienen, en gaat heel wat kostbare tijd verloren.’

Een ander probleem dat aan bod kwamen in het debat, is het teruglopende aantal vrijwilligers dat ter plaatse wil gaan om de slachtoffers te behandelen. ‘En dit ondanks het minimale risico op besmetting als het protocol goed wordt opgevolgd’, zegt Hens.

Bron: Gazet van Antwerpen, 5 december 2014 00u50

http://www.gva.be/cnt/dmf20141205_0...n-levens-kosten

Mijn mening: Ik snap echt niet dat dit al zover is kunnen komen. Ze gaan het risico nemen om van dierproeven direct op mensen overgaan? Zo gaan er zeker mensen onnodig sterven. Welke mensen gaan ze hiervoor gebruiken, want dan hebben we te maken met mensenrechten. Ik vind het vaccin een goed idee, maar over hoe ze het gaan aanpakken heb ik mijn twijfels
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.