actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2013, 11:00
joren.a*dries joren.a*dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: geel
Posts: 25
"Roddelfabriek rond Vande Lanotte moet ophouden"

"Ordinaire roddels", dat zegt sp.a-voorzitter Bruno Tobback over de insinuaties over belangenvermeninging van sp.a-vicepremier Johan Vande Lanotte bij het noodlijdende Electrawinds. "Er is niemand die meer gedaan heeft voor Oostende sinds Leopold II", aldus nog Tobback vanmorgen in het Radio 1-programma 'De Ochtend'.

Vande Lanotte was van 2007 tot 2010 voorzitter van Electrawinds, een groenestroombedrijf dat op forse steun van de overheid kon rekenen, maar nu op de rand van de afgrond balanceert. De afgelopen dagen doken - opnieuw - insinuaties op over de banden tussen de politicus en het het bedrijf.

"Ordinaire roddels", reageert sp.a-voorzitter Tobback. "Vande Lanotte is al jaren niet meer bij Electrawinds betrokken. Keer op keer is trouwens bewezen dat hij zijn zakken niet heeft gevuld." De roddelfabriek van Jean-Marie Dedecker moet ophouden, ook in de media, zegt Tobback, die betreurt dat Electrawinds in de problemen komt.

"Ik schaam mij wanneer ik zie dat een ernstig duidingsprogramma als 'Terzake' een reeks roddels voorlegt aan een vicepremier vooral ze gecontroleerd zijn. Ik vind niet dat een vicepremier zich moet verdedigen tegen ordinaire roddels. Wel verwacht ik dat men zich eerst afvraagt of een beschuldiging kan kloppen, en als dat niet zo is, dan vind ik dat men de vraag niet moet stellen."

"Niemand heeft de afgelopen jaren meer gerealiseerd voor Oostende dan Johan Vande Lanotte. Er is niemand die meer gedaan heeft voor de stad sinds Leopold II", aldus nog Tobback. Hij hekelt de sfeer van wantrouwen, die volgens hem "in heel het land systematisch gecultiveerd wordt".

Verkiezingskoorts
Tobback ging ook in op de kritiek van onder andere zijn partijgenoot en de Gentse burgemeester Daniël Termont, die zei dat de sp.a meer moet buitenkomen. Hij wil naar eigen zeggen nog niet meedoen met de verkiezingskoorts.

"Misschien hebben we een nadeel gehad door ons verkiezingscongres net voor de zomer te organiseren in plaats van erna. Andere partijen, zoals CD&V en Open Vld kondigen nu al lijsttrekkers aan, ik kondig liever beleidsmaatregelen aan. Ik heb geen zin om de verkiezingscampagne zes maanden vooraf te starten. Er zijn genoeg actuele thema's, er ligt nog genoeg werk op tafel, zoals de bankenhervorming en de hervorming van justitie."


bron HLN
Mening
enerzijds zou ik het ook niet graag hebben dat de mensen gaan roddel over jouw voor de verkiezingen, maar dit hoort nu eenmaal bij de politiek zeker. Anderzijds zou Vande Lanotte het niet moeten aantrekken en zich proberen te verdedigen maar dan moet hij goede argumenten moeten kunnen boven halen en ook moeten zeggen dat hij ook enkele fouten heeft begaan. Als er daarna nog commentaar op komt zijn het muggenvitters
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.