actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2015, 21:14
E*elien.Vanzummeren E*elien.Vanzummeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vielsalm
Posts: 36
Jambon bereid te onderhandelen over compensatie voor Haren

Jambon bereid te onderhandelen over compensatie voor Haren



Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA), bevoegd voor de Regie der Gebouwen, verklaart zich bereid te onderhandelen met de stad Brussel over een compensatie voor de bouw van de gevangenis in Haren. 'Er moet wel een link zijn met de gemeente Haren', laat Jambon weten via zijn woordvoerster.


De Regie is de bouwheer van het gevangenisproject voor 1.190 in de Brusselse deelgemeente Haren. Maandagavond weigerde de gemeenteraad van Brussel unaniem om het Keelbeekpad, dat de toekomstige gevangenissite doorkruist, te verleggen. Omdat de Regie hierdoor geen bouwvergunning kan krijgen, blokkeerde de stad op die gedetineerdenmanier de bouw van wat de grootste gevangenis van ons land moet worden.

Toch is de stad niet helemaal gekant tegen het project. Het schepencollege gaf vorige maand nog een positief advies, onder voorwaarden, aan de overlegcommmissie met betrekking tot de bouw van de gevangenis. Burgemeester Mayeur gaf maandag met verschillende gemeenteraadsleden aan dat de stad nu wacht op een voorstel tot compensatie. Daarbij verwees hij onder meer naar de slechte staat van het justitiepaleis, dat ook eigendom is van de Regie der Gebouwen.

Maar die onderhandelingspiste wijst het kabinet Jambon meteen af. 'Als we spreken over een compensatie, moet er een link zijn met Haren', klinkt het. Het gevangenisdossier is een administratief dossier dat wordt beheerd door een werkgroep met vertegenwoordigers van de kabinetten van Jan Jambon en minister van Justietie Koen Geens (CD&V).


Bron: DS

Eigen mening: Ik begrijp niet waarom de gemeenteraad het bouwverguning weigerd. Er zijn meer en meer criminelen/gedetineerden in ons land en er moet dan ook plaats zijn voor deze mensen om hun straf uit te zetten. Dat het eventueel veel geld zou kosten begrijp ik, maar het is in het belang voor onze veilige samenleving. Wat als er binnenkort geen plaats meer is in de verschillende gevangenissen in ons land ? We weten nu al dat er verschillende mensen worden vrij gelaten of niet vastgezet worden omwille van plaats te kort . Ze vinden dat hun daden nog niet zo erg zijn tegenover anderen criminelen, maar naar mijn mening vind ik dit niet kunnen. Als mensen een misdaad gedaan hebben in onze maatschappij moet dat serieus genomen worden. Ik vind dus dat de gemeentenraad akkoord moet gaan met het bouwverguning en dat Minister Jambon hier zijn functie ernstig moet nemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.