actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2016, 21:28
Jari.L*ockx Jari.L*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 47
Geeft Trump toch kans aan klimaatakkoord?

Donald Trump heeft tijdens een onderhoud met de journalisten van de New York Times voor het eerst erkend dat er een verband bestaat tussen de klimaatopwarming en menselijk gedrag. De kersvers verkozen Amerikaanse president staat bekend als een notoir klimaatscepticus. Zo noemde hij de opwarming van de aarde ooit een "uitvinding van de Chinezen, om de Amerikaanse competitiviteit te schaden".

Trump liet ook uitschijnen dat hij het klimaatakkoord van Parijs, dat de Verenigde Staten onder president Barack Obama ondertekenden, toch een kans zou geven. "Ik bekijk dat van heel erg nabij. Ik heb nog niets beslist", zo verklaarde Trump. "Alles hangt af van de prijs van het akkoord voor onze bedrijven, en de mogelijke effecten op de Amerikaanse competitiviteit."

De Republikeinse vastgoedmagnaat verklaarde tijdens zijn verkiezingscampagne meermaals dat de Verenigde Staten zich onder zijn presidentschap meteen uit dat akkoord zouden terugtrekken, maar lijkt daar nu dus op terug te komen.

Bron: VTM Nieuws 22/11/2016
http://nieuws.vtm.be/buitenland/215...-klimaatakkoord

Eigen Mening: Ik ben blij dat Donald Trump toch een beetje zijn mening over het verband tussen de klimaatopwarming en menselijk gedrag. Hij heeft nog niet bevestigd dat hij het akkoord van Parijs gaat accepteren maar hij bekijkt het alvast. Dit is alleszins beter dan wat hij eerst zij over de klimaatverandering, dat het was uitgevonden door de Chinezen. Dit vond ik eerst zeer verontrustend maar ben opgelucht dat hij zijn mening wat heeft aangepast want als hij zich er niets van had aangetrokken was het klimaat veel sneller opgewarmd en zaten we nog meer in de problemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.