actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 19:55
niels.geboers niels.geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 30
Ziekenhuis aborteert verkeerde helft tweeling

Artsen in een ziekenhuis in het Australische Melbourne hebben bij een vrouw die zwanger was van een 32 weken oude tweeling per ongeluk het gezonde kind weggehaald. Dat heeft het hospitaal bevestigd. Op medisch advies hadden de ouders ingestemd met het weghalen van de andere foetus, waarbij een levensbedreigende hartafwijking was geconstateerd.

Door middel van echoscopie was voor de operatie tot driemaal toe geverifieerd of de juiste foetus zou worden weggehaald. Naast de echoscopist waren daarbij de echtgenoot van de zwangere vrouw, een verpleegkundige en een arts aanwezig. Nadat bleek dat het toch de gezonde baby was die geïnjecteerd werd met het dodelijk middel, werden bij een spoedingreep beide foetussen verwijderd met een keizersnee. De vrouw verwachtte twee zoontjes, voor wie ze al namen had bedacht.

Het ziekenhuis spreekt in een verklaring van "een verschrikkelijke tragedie'' en heeft de familie excuses aangeboden. Hoe de vergissing kon worden gemaakt, wordt grondig onderzocht, zo hebben de plaatselijke autoriteiten verzekerd. (adb)

Het laatste nieuws 24/11/2011

--------------------------------------------------------------------------------------

Dat zoiets kan gebeuren is vreselijk, het is misschien wel in een ander land maar als het daar kan gebeuren kan het hier in België ook zeker en vast. Artsen mogen zo'n fout niet maken. Ze moeten 2 keer nakijken voor ze zoiets doen, dan zullen zo'n fouten in de toekomst niet meer gemaakt worden. Maar de reden waarom de ouders de andere foetus wilde laten weg halen vind ik ook ongepast.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2011, 20:15
Hannah.Oris Hannah.Oris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Geel
Posts: 81
Ik begrijp dat de ouders voor een abortus zouden kiezen voor één van de kinderen op voorwaarde dat de overlevingskansen al erg laag zouden zijn. Maar dat er zo'n grote fout gemaakt kan worden in een ziekenhuis vind ik onverantwoord. Zulke zaken moeten zeer goed nagekeken worden en op een degelijke manier uitgevoerd worden. Een perfect gezond kind wegnemen van de ouders die toch wel in blije verwachting waren is absoluut niet aanvaardbaar. Dubbelchecken en nog eens dubbelchecken is de boodschap. Zulke voorvallen zijn niet voor herhaling vatbaar. Als ik de moeder van de kinderen was zou ik het ziekenhuis eventueel een proces aan doen, excuses zijn op zijn plaats maar lang niet voldoende voor het afnemen van een kind zijn leven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th November 2011, 01:02
Bart.Rijmenams Bart.Rijmenams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 25
ja hallo, boodschap aan beide, lees eens even het artikel tot in detail, er is drie keer nagekeken of het wel het juiste kind was dat werd weggehaald dus, ze hebben wel degelijk geprobeerd de ingreep zo goed mogelijk te laten verlopen. wij hebben makkelijk praten he, maar de artsen moeten wel even beslissen over leven en dood, geen gemakkelijke materie om mee om te springen denk ik dan??!!?? het is inderdaad ondenkbaar wat er gebeurd is maar mogen we dan niet verwachten dat de kans op zulke situaties wel eerder groot zou zijn?? of zie ik dit helemaal fout dan? is het van zelfsprekend dat een arts alles kan... nee dat kan en wil ik niet geloven, anders hadden we de formule voor het eeuwige leven ook al wel ontdekt. een arts is een mens en dat blijft hij/zij ook!! hij zal zich al slecht genoeg voelen zonder onoverdachte reacties te krijgen. denk daar eerst maar eens aan!!!!!

mvg Bart
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th November 2011, 02:14
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
'Errare humanum est'...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.